Оцінка ефективності заходів щодо вдосконалення управління підприємствами туристичної галузі в умовах євроінтеграції

Автор(и)

  • Тетяна Захарова Вінницький національний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.35774/visnyk2021.04.129

Анотація

Вступ. Для кожної окремої країни туризм відіграє важливу роль у стимулюванні економічного розвитку не тільки безпосередньо туристичної галузі, а й суміжних галузей, а також інших галузей економіки. Туризм позитивно впливає на рівень зайнятості населення, на споживчий попит та рівень валютних надходжень. роль туризму для розвитку національної економіки важко переоцінити, водночас туристична галузь має об’єктивні передумови свого розвитку, що склалися на підставі історичних, географічних, культурних та економічних чинників.

Мета. У досліджені обґрунтовано ефективность заходів щодо вдосконалення управління підприємствами туристичної галузі в умовах євроінтеграції.

Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети використано такі методи дослідження, як: емпіричні – вивчення та аналіз галузі; спостереження, узагальнення, порівняння.

Результати. На основі аналізу виявлено проблеми щодо розроблення теоретичних та прикладних досліджень у напрямку формування та розвитку туристичної галузі в Україні. Матеріали роботи ґрунтуються на наукових працях провідних вітчизняних і зарубіжних учених, законодавчих актах, нормативних документах. Управління туристичною галуззю в Україні в умовах глобалізації та євроінтеграції вимагає пошуку нетрадиційних підходів і нових поглядів, впровадження європейських норм і стандартів, тобто удосконалення методів управління туристичною галуззю, розробку й оцінку моделей розвитку сфери туризму в системі державного і регіонального економічного розвитку. проаналізовано сучасні реалії в Україні та виявлено необхідність створення оптимальних, раціональних та вигідних умов розвитку. Визначено особливості розвитку туристичної галузі, що спрямовано на виявлення можливостей та завад подальшого її розвитку на довгостроковій основі. Для того, щоби прогнозувати ефективність діяльності, розглянуто підприємство туристичної галузі, для якого запропоновано використовувати авторегресійних моделі, які допомагають визначити наявність автокореляційної залежності з n-лагами запізнення купівельній активності споживачів туристичних послуг. Установлено, що стабільний розвиток туризму можливо на умовах співробітництва держави та бізнесу. Це необхідно для розробки та реалізації програм, які будуть ураховувати специфіку туристичної галузі.

Перспективи. В контексті формування якісно нової інституційної площини розвитку економіки знань необхідні ґрунтовні подальші дослідження, оскільки розвиток туристичної галузі в Україні за умов глобалізації та євроінтеграції потребує актуалізації видів туристичної діяльності, здійснення інтеграції з міжнародними лідерами туристичної галузі, запровадження світового досвіду із задоволення попиту споживачів галузі.

Ключові слова: туристична галузь; ефективність; потенціал; авторегресійна модель; політика розвитку туризму; купівельна активність.

Біографія автора

  • Тетяна Захарова, Вінницький національний аграрний університет

    асистент кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, готельно-ресторанної справи та туризму

Посилання

Міністерство інфраструктури України. Євроінтеграція. URL: https://mtu.gov.ua/ timeline/ Evrointegraciya.html (дата звернення: 10.04.2021)

Копець Г. Р., Кулиняк І. Я. Сучасні напрями розвитку підприємств у сфері туризму в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія : проблеми економіки та управління. 2020. Вип. 4. № 2. С. 37–48.

Демків Ю. М., Стукач Т. М. Українська туристична галузь у світовому середовищі: адаптація за умов впливу глобальної міжнародної кризи COVID-19. Бізнес- навігатор. 2020. Вип. 4. С. 18–25.

Transnational corp. URL: orations in the global world economic environment. URL: https://ac.els-cdn.com/S187704281631120X/1 (дата звернення: 11.03.2021)

Прокопишин-Рашкевич Л. М., Шадурська Б. О., Петрович Й. М. Індустрія туризму в Україні: перспективні напрями та виклики сучасності. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія : Проблеми економіки та управління. 2020. Т. 4. № 1. С. 72–82.

Brussels, Еurope’s best choice for business tourism. URL: http://www. investinbrussels.com/ en/index.cfm/news-events/news/brussels-europee28099s- best-choice-for-business-tourism (дата звернення: 22.04.2021)

Про розвиток туристичної галузі України. URL: http://narodna.pravda.com.ua/ travel/5b5f15f4d5bbb/ (дата звернення: 18.02.2021).

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat. gov.ua (дата звернення: 12.04.2021)

Офіційний сайт Всесвітньої туристичної організації (UNWTO World Tourism Organization). URL: https://www.unwto.org/news/2020-worst-year-in-tourism- history-with-1-billion-fewer-international-arrivals (дата звернення: 11.03.2021)

Обозна А. О. Аналіз стану розвитку вітчизняної туристичної галузі у відповідності з міжнародними рекомендаціями статистичних показників. Ефективна економіка. 2019. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7153 (дата звернення: 24.04.2021)

Марченко О. А. Концептуальні засади регіонального розвитку туристичної індустрії. Економіка і суспільство. 2017. № 10. С. 454–458.

Завантаження

Опубліковано

2022-03-17

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА І УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Як цитувати

Захарова, Тетяна. “Оцінка ефективності заходів щодо вдосконалення управління підприємствами туристичної галузі в умовах євроінтеграції”. Вісник Економіки, no. 4, Mar. 2022, pp. 129–142, https://doi.org/10.35774/visnyk2021.04.129.