Практика постпандемічної сталої бізнес-моделі “Amoeba” в нерухомості – на прикладі чжунлян
DOI:
https://doi.org/10.35774/visnyk2022.02.020Анотація
Вступ. Досліджено практику моделі Amoeba в індустрії нерухомості Китаю, проаналізовано переваги та недоліки в процесі розвитку компанії, взявши за приклад управління Zhongliang, яка є 20-ю провідною компанією з розвитку нерухомості, враховуючи кризу в умовах післяепідемічного спадання на ринку. Наведено пропозиції щодо застосування моделі Amoeba на підприємстві.
Мета. У результаті вивчення попередніх досліджень відкритим є питання: чи можна ефективно запровадити модель Amoeba в Китаї, врахувавши обставини культурних відмінностей між Китаєм та Японією? Мотивація дослідження в цій статті полягає в розкладі моделі Amoeba в Zhongliang, провідній компанії з нерухомості в Китаї, відомої управлінням Amoeba, щоб з’ясувати ключові фактори широкого використання Amoeba і вплив системи в індустрії нерухомості в період пандемії.
Результати. Що таке Amoeba? Слово Amoeba спочатку означало одноклітинну амебу, тіло якої може виступати псевдоподами в усіх напрямках, що робить форму змінною, звідси й назва “Amoeba”. Найбільша характеристика амеби полягає в тому, що вона може змінюватися зі змінами зовнішнього середовища і постійно пристосовуватися до середовища життя, з яким вона стикається. Кадзуо Інаморі ввів цю ідею в управління підприємством, розділивши підприємство на кілька незалежних і крихітних бізнес-одиниць, кожна бізнес-одиниця самостійно реалізує дохід і веде відповідний облік витрат, а потім розробляє незалежні результати на цій основі. Ця передова бізнес-модель не тільки зробила другу електричну компанію, яку він заснував, щоб увійти до списку Fortune 500, а й відновила діяльність JAL. Бізнес-модель Amoeba – це не тільки вдосконалений менеджмент, а й можливість для підприємств розвивати власні управлінські таланти. Ця модель перетворює великі підприємства на малі, що дає змогу підприємствам зберігати переваги великих підприємств у масштабах і водночас мати гнучкість малих підприємств; піднімає ентузіазм працівників до участі в роботі, підвищує мотивацію працівників та швидко розвиває таланти для підприємств; завдяки досконалому обліку механізм дає змогу керівникам підприємств у будь-який момент усвідомлювати фактичну ситуацію діяльності підприємства, вчасно приймати правильні рішення та знижувати ризик його діяльності.
З розвитком економіки поступово зростають вимоги до методів управління, а екстенсивна модель управління вже не підходить для вимог управління сучасними підприємствами. Метод боротьби з Amoeba, запропонований Кадзуо Інаморі, відповідає вимогам сучасних підприємств і йому все більше надають перевагу стратеги. В епоху бурхливого розвитку індустрії нерухомості та жорсткої конкуренції, після впровадження бізнес-моделі Amoeba у 2015 р. Zhongliang досяг швидкого зростання з 3,5 млрд до 100 млрд до 2018 р.
Висновки. Вирішити проблеми, пов’язані з дією трьох основних факторів, які можуть стати перешкодами на шляху його швидкого зростання – структура, розподіл відповідальності та стимули для персоналу. по-перше, зі швидким розширенням бізнесу та великою кількістю проектів значно зросли масштаби, складність та вартість групового управління й контролю. по-друге, при цьому команда управління проектом має надто великі права та обов’язки при недостатній обізнаності бізнесу. по-третє, обширне управління проектом призводить до все більших витрат на розробку проекту, все нижчої норми прибутку проекту та серйозних затримок у процесі його розробки.
Ключові слова: бізнес-модель Amoeba, післяпандемічний період, управління на ринку нерухомості, управлінські таланти.
Посилання
Yu, F. (2021). Decentralized organizational structure and its realization path[J]. Modern Business, 21, 141–143.
Li, H. (2021). Employee self-management: Haidilao-style amoeba business model [J]. China Collective Economy, 18, 51–52.
Feng, L. (2019). Application Research of Amoeba Business Model –Taking G Real Estate Company as an Example [J]. China Collective Economy, 28, 72-73.
Cheng, H. (2020). Real estate companies use amoeba to organize changes [J]. Urban Development, 4, 74–75.
Zhang, F. (2013). Research on the Amoeba Model of Strategy Implementation [D]. Guangxi University.
Xiong, X, Wang, Yujie (2016). Entering Zhongliang “Amoeba” [J]. Urban Development, 22, 44–47.
Krysovatyy, A., Zvarych, R., Zvarych, I., Krysovatyy, I., Krysovata, K. (2020). Methodological architectonics of inclusive circular economy for eco-security of society under pandemic. Economic Annals-ХХI. Vol. 184, issue 7-8, pp. 4–15. September 10, 2020.
Krysovatyy, A., Zvarych, R., Zvarych, I., Reznikova, N., Homotiuk, V. (2021). Circular economy as an anti-crisis method for global economy recovery under covid-19: employment and tax shift effect. Procardia Environmental Science, Engineering and Management, 8 (2), 463–472.
Matviychuk-Soskina, N., Krysovatyy, A., Zvarych, I., Zvarych, R., Ivashchuk, I. (2019). “Sea star wasting syndrome” 1 or alterglobalization, inclusiveness and circular economy: Priorities of the plan “B” for the planet. Economic Annals-XXI, 179 (9), 4–21.
Casella, B. and L. Formenti (2018). FDI in the digital economy: a shift to asset-light international footprints. Transnational Corporations, 25 (1), 101–130.
De Backer, K and D Flaig (2017). The future of global value chains: Business as usual or a new normal. OECD Science, Technology and Industry Policy Papers, No. 41, OECD Publishing, Paris.
Espitia, A., N. Rocha, and M Ruta (2020). COVID-19 and food protectionism. VoxEU.org, 24 May.
Kolk, A., A. Kourula and N. Pisani (2017). Multinational enterprises and the Sustainable Development Goals: What do we know and how to proceed? Transnational Corporations, 24/3.