Корпоративна соціальна відповідальність: вклад мобільних операторів України у подоланні наслідків поширення COVID-19

Автор(и)

  • Олександр Жмай Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.35774/visnyk2021.04.116

Анотація

Вступ. Виклики для бізнесу, спричинені пандемією коронавірусу COVID-19, стимулювали компанії миттєво реагувати на ситуацію та впроваджувати нові КСВ-проекти для підтримки громади. Усі компанії діють по-різному: надають преференції лікарям, виділяють кошти на закупівлю обладнання, організовують дистанційну роботу тощо. Водночас майже нерозкрито питання щодо особливостей та відмінностей між різними галузями та в середині однієї галузі.

Метою дослідження є аналіз діяльності компаній мобільного зв’язку України в сфері корпоративної соціальної відповідальності. Також досліджується внесок компаній у подолання наслідків пандемії, які дії були прийняті та в яких напрямках.

Методи. Для досягнення поставленої мети використовувались загальнонаукові й спеціальні методи, а саме: методи теоретичного узагальнення, систематизації, аналіз та синтез, економіко-статистичні методи збору та обробки інформації, а також метод логічного узагальнення – для формулювання висновків.

Результати. Описана поточна ситуація в соціальній та економічній сферах України. проводиться аналіз індустрії мобільного зв’язку в Україні як однієї з ключових під час віддаленої роботи і самоізоляції, вивчаються місткість ринку і потреби споживачів. Були досліджені практики та заходи корпоративної соціальної відповідальності, які впровадили головні компанії цієї галузі як до коронакризи, так і в 2020 р.

Перспективи. З одного боку, варто дослідити, як буде розвиватися корпоративна соціальна відповідальність у компаніях, що працюють у сфері мобільного зв’язку. Адже їхнє зовнішнє середовище також змінюється, і проблеми, спричинені появою COVID-19, ще не подолані. З іншого боку, аналогічний аналіз компаній інших галузей дасть змогу виявити, хто дійсно готовий змінюватися та пристосовуватися до нових обставин, а хто поступово буде втрачати свої ринкові позиції.

Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність (КСВ); пандемія; коронавірус (COVID-19); ринок мобільного зв’язку; мобільні оператори; мобільний зв’язок; телекомунікації; абоненти; корпоративна соціальна діяльність; соціально відповідальні практики; стейкхолдери.

Біографія автора

  • Олександр Жмай, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
    cтарший викладач кафедри менеджменту та інновацій

Посилання

Багаті втрачають, бідні страждають... Газета «День». URL: https://day.kyiv. ua/uk/article/ekonomika/bagati-vtrachayut-bidni-strazhdayut (дата звернення: 04.12.2020).

Каталог дій компаній для боротьби з COVID-19 | CSR Ukraine. URL: https://csr- ukraine.org/covid-19/ (дата звернення: 04.12.2020).

Ярмак О. В., Панова Е. М., Маранчак А. Г., Савина З. С. Коронавирус как социальный драйвер трансформации повседневности. Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Общественные науки. 2020. № 3. С. 27–35. DOI: 10.18522/2687-0770-2020-3-27-35.

UNICEF Ukraine COVID-19 Flash Report (2020, September 15). URL: https:// www.unicef.org/ukraine/media/8791/file/UNICEF%20Ukraine%20COVID-19%20 Flash%20Report%2015%20September%202020.pdf (дата звернення: 04.12.2020).

Болгов В. Є., Рязанов М. Р. Ринок мобільного зв’язку України: тенденції, проблеми та перспективи. Економіка і організація управління. № 2 (26). 2017. С. 50–55.

Хрустальова В. В., Кононенко Є. В. Ринок послуг мобільного зв’язку України: тенденції та перспективи розвитку. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 1. С. 37–41. DOI: 10.32702/2306_6814.2019.1.37.

За 10 років український ринок мобільного зв’язку зріс майже вдвічі. УНІАН. URL: https://www.unian.ua/economics/telecom/obsyag-ukrajinskogo-rinku- mobilnogo-zv-yazku-za-ostanni-10-rokiv-zris-na-74-do-41-9-mlrd-grn-u-2019-roci- doslidzhennya-novini-11226911.html (дата звернення: 04.12.2020).

Звіт про роботу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації за 2020 рік. URL: https://nkrzi.gov.ua/images/ upload/142/9626/Zvit_NKRZI_za_2020.pdf (дата звернення 14.07.2021).

Зелена книга. Ринок голосових телекомунікаційних послуг. URL: https://cdn. regulation.gov.ua/75/1d/35/4d/regulation.gov.ua_Green%20book_Voice%20elecommunication%20Services%20Market.pdf (дата звернення: 04.12.2020).

Орлова Н. В., Костюк А. О. Конкурентна структура ринку мобільного зв’язку України: чи неминуча олігополія? ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Т. 19. Вип. 1 (44). 2020. С. 223–240. DOI: https://doi. org/10.18524/2413-9998.2020.1(44).198365.

Київстар. URL: https://kyivstar.ua (дата звернення: 04.12.2020).

Vodafone Україна. URL: https://www.vodafone.ua (дата звернення: 04.12.2020).

Lifecell Україна. URL: https://www.lifecell.ua (дата звернення: 04.12.2020).

Суспільство сьогодні максимально довіряє саме бізнесу | CSR Ukraine. URL: https://csr-ukraine.org/articles/marina-saprikina-dlya-zhurnalu-biznes/(дата звернення: 04.12.2020).

Бізнес готовий надавати допомогу суспільству. URL: https://www2.deloitte.com/ ua/uk/pages/press-room/press-release/2020/acc-and-deloitte-covid19-second- research.html/?nc=1 (дата звернення: 04.12.2020).

Porter Novelli COVID-19 Tracker. URL: https://www.porternovelli.com/wp- content/uploads/2020/04/Porter-Novelli-COVID-19-Tracker.pdf (дата звернення: 04.12.2020).

Кейс компанії Київстар | CSR Ukraine. URL: https://csr-ukraine.org/keys-kompanii- kiivstar/ (дата звернення: 04.12.2020).

Кейс компанії Vodafone | CSR Ukraine. URL: https://csr-ukraine.org/keys- kompanii-vodafone/ (дата звернення: 04.12.2020).

Кейс компанії lifecell | CSR Ukraine. URL: https://csr-ukraine.org/keys-kompanii- lifecell/ (дата звернення: 04.12.2020).

Завантаження

Опубліковано

2022-03-17

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА І УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Як цитувати

Жмай, Олександр. “Корпоративна соціальна відповідальність: вклад мобільних операторів України у подоланні наслідків поширення COVID-19”. Вісник Економіки, no. 4, Mar. 2022, pp. 116–128, https://doi.org/10.35774/visnyk2021.04.116.