Дослідження ролі маркетингових стратегій у системі управління стартап- проєктами

Автор(и)

  • Юлія Шведюк Національний лісотехнічний університет України

DOI:

https://doi.org/10.35774/

Ключові слова:

стратегічний маркетинг, управління проектами, стартап, менеджмент, концепція ощадливого виробництва, тайм-менеджмент

Анотація

Вступ. У сучасних мінливих умовах здійснення підприємницької діяльності особливої важливості набуває вміння керівництва чітко оцінювати ефективність функціонування системи управління підприємством. Це дає змогу вчасно адаптуватись до змін, викликаних чинниками зовнішнього середовища (воєнний стан, політичне становище, соціально-економічний розвиток, технологічні нововведення), та значно швидше реагувати на нестабільні чинники внутрішнього середовища (маркетингова політика, стратегічний менеджмент, операційний менеджмент, кадрова політика, облікова політика).

Мета статті полягає в дослідженні маркетингових стратегій ІТ-компаній та розробленні практичних рекомендацій для покращення системи управління стартап-проєктами.

Методи дослідження. Основою дослідження є загальнонаукові та спеціальні методи: пояснення, узагальнення, порівняння, аналіз, індукція, дедукція, комплексний підхід, концепція Lean, PEST-аналіз, методика SMART, матриця Ейзенхауера, метод Pomodoro, карта потоку цінностей (Value Stream Mapping).

Результати. Досліджено зміст системи управління стартап-проєктами та особливості фінансування стартапів. Об’єктом дослідження обрано ТОВ «ДЖАСТАНСВЕР Україна», побудовано Lean бізнес-модель і виконано PEST-аналіз впливу чинників зовнішнього середовища. Обґрунтовано алгоритм постановки завдання та делегування повноважень між керівництвом та працівниками ІТ- компанії. Запропоновано механізм формування та реалізації маркетингової стратегії ІТ-компанії і розроблено практичні рекомендації для покращення системи управління стартап-проєктами.

Перспективи. Подальші дослідження повинні сприяти популяризації та ширшому використанню концепції менеджменту «ощадливого виробництва» в різних сферах економіки для виявлення потреб ринку і створення максимальної цінності для клієнта за мінімальних витрат виробничих ресурсів. Обґрунтування основних елементів системи стратегічного маркетингу компанії сприятиме зміцненню позицій на ринку, збільшенню обсягів збуту продукції та підвищенню якості послуг. Методологію Lean доцільно застосовувати для розроблення механізму маркетингової стратегії компанії.

Біографія автора

  • Юлія Шведюк, Національний лісотехнічний університет України

    кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту

Посилання

Адамів М. Є., Лиса Д. С. Сутність та особливості фінансування стартап- підприємств. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2023. № 1 (9). С. 123–129.

Барнет Б., Еванс Д. Книга дизайн-мислення. Спроектуй своє життя. Київ : Наш формат, 2018. 224 с.

Бланк С., Дорф Б. Священна книга стартапера. Як збудувати успішну компанію. Київ : Наш формат, 2019. 512 с.

Белялов Т. Е., Гірник Я. С. Стартап-проєкт як форма розвитку інноваційного підприємництва. Журнал стратегічних досліджень. Серія : Проблеми розвитку економіки. 2024. № 2 (19). С. 8–15.

Боришкевич І. І., Жук О. І., П’ятничук І. І. Використання основних інструментів тайм-менеджменту задля підвищення особистої ефективності. Ефективна економіка. 2020. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7876.

Кульчицька Е. А., Шведюк Ю. В. Інновації у сфері рекреації : матеріали XVІІ Міжнар. наук. конф. «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід». Львів, 2023. С. 413–417.

Литвин І. В., Булак Ю. В. Венчурний бізнес в Україні в умовах воєнного часу. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2022. № 2 (8). С. 283–290.

Сак Т. В., Шостак Л. В., Вознюк Ю. С. Розвиток стартапів в Україні: теоретичні аспекти, тенденції, можливості. Інфраструктура ринку. 2022. Вип. 65. С. 43– 48.

Сало Я. В., Марчук І. С., Орловська С. С. PEST-аналіз малого та середнього підприємництва в Україні. Економіка та суспільство. 2021. № 32. URL: https:// economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/801.

An Introduction to Design Thinking Process Guide. URL: https://web.stanford. edu/~mshanks/MichaelShanks/files/509554.pdf.

Ries E. The Lean startup: How Todayʼs Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Business. Crown Currency. 2011. 336 p.

Shvediuk I., Wils T. Educational HUB for New European Bauhaus Projects to Rebuilt Ukraine. Modern challenges of management and marketing development in the conditions of European integration: Proceedings of International Scientific and Practical Conference (May 16-17, 2024. Lviv, Ukraine). 2024. P. 108–111.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Шведюк, Юлія. “Дослідження ролі маркетингових стратегій у системі управління стартап- проєктами”. Вісник Економіки, no. 1, Apr. 2025, pp. 9-22, https://doi.org/10.35774/.

Схожі статті

1-10 з 515

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.