Використання цифрового інструментарію в підприємництві: фінансовий, організаційний та маркетинговий аспекти
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
цифрові інструменти, цифрова економіка, міжнародний маркетинг, маркетингові інструменти, цифрові технології, інклюзія, інклюзивна економікаАнотація
Вступ. У представленій роботі розглянуто основні особливості сучасного підприємництва. Цифровізація бізнес-процесів надає підприємцям можливість оптимізувати операції, знижувати витрати, підвищувати ефективність та досягати конкурентних переваг на ринку.
Метою дослідження є визначення особливостей використання сучасного цифрового інструментарію в підприємництві з урахуванням фінансового, організаційного та маркетингового аспектів для забезпечення більш чіткого розуміння самого процесу цифровізації підприємництва з урахуванням умов інклюзивності та цифрової економіки.
Методи дослідження. У процесі дослідження використано такі методи: аналізу та синтезу для виявлення особливостей цифрового інструментарію; порівняння; узагальнення; логічний метод; методи індукції та дедукції для врахування особливостей фінансового, організаційного та маркетингового аспектів; графічний метод.
Результати дослідження. У фінансовій сфері цифрові технології сприяють зниженню витрат на управління фінансами, забезпечують автоматизацію обліку та звітності, а також підвищують ефективність прогнозування і планування фінансових потоків. Організаційний аспект цифровізації підприємства передбачає інтеграцію інструментів для автоматизації внутрішніх процесів, управління персоналом і оптимізації робочих процедур. У маркетинговому вимірі цифрові інструменти дають змогу підприємствам точно ідентифікувати потреби споживачів, реалізовувати персоналізовані рекламні кампанії, покращувати комунікацію з клієнтами та своєчасно реагувати на зміни ринкового попиту.
Перспективи. Подальші дослідження в цій галузі можуть бути зосереджені на декількох основних напрямках: аналіз впливу цифрових інструментів на конкурентоспроможність підприємств; розробка нових моделей фінансового управління за допомогою цифрових інструментів; інтеграція організаційних процесів через цифрові технології; маркетингові інновації у цифровому середовищі; розробка моделей оцінювання ризиків під час використання цифрових технологій; вивчення впливу цифровізації на соціальні аспекти підприємництва.
Посилання
Desyatnyuk O., Krysovatyy A., Ptashchenko O., Kyrylenko O. Enhancing financial inclusivity and accessibility of financial services through digital technologies. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2024. Vol. 14, № 1. P. 65–69. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140142/papers/A_13.pdf.
Крисоватий А., Десятнюк О., Птащенко О. Digital inclusion: financial and marketing aspects. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2023. № 3(14). С. 93–102. DOI: 10.30857/2786-5398.2023.3.10
Zaitsev Y., Krysovatyy I., Gavkalova N., Sobko O., Boichyk V. Interaction of digitization and corporate social responsibility in the context of sustainable development. Economic Affairs. 2024. Vol. 69, Special Issue. P. 217–227. URL: https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv69n1w.pdf
Буяк Л., Семененко Ю. Цифрова трансформація міжнародного маркетингу. Modeling the Development of the Economic Systems. 2024. № 14. С. 177–185. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-24
Єлісєєва Л. В. Вплив інформатизації та цифровізації економіки на трансформацію соціального капіталу. Ефективна економіка. 2019. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7429
Карчева Г. Т., Огородня Д. В., Опенька В. А. Цифрова економіка та її вплив на розвиток національної та міжнародної економіки. Фінансовий простір. 2017. № 3(27). С. 13–21.
Македон В. В., Ільченко Н. О. Кон’юнктура світового ринку ІТ-послуг в умовах економіки 4.0. Ефективна економіка. 2021. № 1. URL: http://www.economy. nayka.com.ua/?op=1&z=8525
Пантєлєєва Н. М., Колодій С. Ю., Ребрик М. А. Цифрова економіка як ключовий тренд розвитку постіндустріального суспільства : монографія. Київ : ДВНЗ «Університет банківської справи», 2019. 299 с.
Панченко В. Г., Резнікова Н. В., Птащенко О. В., Іващенко О. А. Цифрові трансформації міжнародного ринку праці в умовах платформізації зайнятості. Ефективна економіка. 2024. № 2. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/ article/view/3063/3099
Піжук О. І., Муравйов В. Є. Економічні та соціальні наслідки цифровізації національного господарства. Економічний простір. 2020. № 163. DOI: https:// doi.org/10.32782/2224-6282/163-10
Філіппов В. Ю. Управління розвитком підприємництва за імперативами сталого розвитку в інформаційно-інноваційній економіці : системно-інтегрований підхід. Швайнфурт : Time Realities Scientific Group UG (haftungsbeschränkt), 2020. 489 с.
Хаджинов І. В. Міжнародний маркетинг: стратегічні імперативи розвитку. Європейський науковий журнал економічних та фінансових інновацій. 2025. № 1(15). С. 37–47. URL: https://journal.eae.com.ua/index.php/journal/article/view/376
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Економіки

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.