Облік доходів і витрат з надання послуг в умовах нестабільності
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
облік, доходи, експлуатаційні витрати, тарифи, послугиАнотація
Вступ. Обґрунтовано важливість сфери електронних комунікацій та вказано, що це зумовлено зростанням вимог до якості, швидкості та ефективності надання послуг. Досліджено порядок визнання та відображення доходів та витрат з надання послуг.
Мета дослідження полягає у здійсненні аналізу стратегічних напрямків покращення якості надання послуг.
Методи дослідження – якісно-описові, спостереження, документування.
Основні результати дослідження. Сфера електронних комунікацій зіштовхується з дефіцитом інвестицій у розвиток інфраструктури, високим рівнем витрат на прокладання ліній телекомунікацій та встановлення сучасного обладнання, зниженням платоспроможності споживачів послуг і відсутністю належного рівня сервісного обслуговування клієнтів, нерівномірним навантаженням у різні періоди доби, що вимагає узгодження нормативно-правових актів та застосування світових стандартів.
Висновки і перспективи подальших розвідок. Компанії, які працюють у сфері електронних комунікацій, мають проводити детальний аналіз потенціалу окремих складових частин та діяльності загалом, що дасть можливість розробити найбільш оптимальну модель діяльності оператора зв’язку і математично встановити результат, на який можливо впливати та швидко адаптуватись до впровадження нових видів послуг.
Для ринку послуг характерна тенденція поступового витіснення фіксованого зв’язку та зміна його мобільним зв’язком. Таким чином, дослідження мають бути зосереджені на нових продуктах у сфері електронних комунікацій, встановленні оптимальних тарифів, створенні інвестиційної привабливості такої важливої сфери діяльності як для держави, так і для окремих споживачів.
Детально проведений аналіз вимог та стандартів, які визначають порядок обліку доходів і витрат, вказує на необхідність проведення подальших досліджень у цьому напрямку.
Посилання
Зубко Л. В., Зубко Т. Л., Сапега Я. В. Аналіз конкуренції на ринку мобільного зв’язку України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2015. № 3 (13). С. 107–114. URL: http://journals.dut.edu.ua/index.php/ emb/article/view/480.
Burhanuddin B. and N. Najeminur N. Analisis Mekanisme Pelayanan Pada Badan Pengelolaan Keuangan Dan Pendapatan Daerah (Bpkpd) Kabupaten Wajo. Gemilang: Jurnal Manajemen dan Akuntansi. 2023. Vol. 3, no. 1. P. 108–118. DOI: https://doi.org/10.56910/gemilang.v3i1.311. URL: https://jurnal-stiepari.ac.id/ index.php/gemilang/article/view/311.
Kolomiiets A., Mezentseva O., Kolesnikova K. Customer churn prediction in the software by subscription models its business using machine learning methods. CEUR Workshop Proceedings. 2021. № 3039. Р. 119–128. URL: http://star. informatik.rwth-aachen.de/Publications/CEUR-WS/Vol-3039/paper49.pdf.
Todevski D., Georgieva Svrtinov V. Machine learning model for customer churn. KNOWLEDGE – International Journal. 2021. № 47 (5). Р. 887–892. URL: https:// ikm.mk/ojs/index.php/kij/article/view/4870.
Havrylovych M., Kuznietsova N. Survival analysis methods for churn prevention in telecommunications industry. CEUR Workshop Proceedings. 2019. № 2577. Р. 47–58. URL: http://star.informatik.rwth-aachen.de/Publications/CEUR-WS/Vol- 2577/ paper5.pdf.
Kuznietsova N., Bidyuk P., Kuznietsova M. (2022). Data mining methods, models and solutions for Big Data cases in telecommunication industry. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 77. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-030-82014-5_8.
Турило А. М. Кравчук Ю. Б., Турило А. А. Управління витратами підприємства : навч. посіб. Київ : Центр навчальної літературири, 2006. 120 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ : Перун, 2007. 1736 с.
GSMA Europe: the future of 5G Connectivity in Europe. URL: https://smart- networks.europa.eu/gsma-europe-the-future-of-5g-connectivity-in-europe/
Звіт про роботу Національної комісії що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформації за 2021 рік. URL: https://nkrzi.gov.ua
Офіційний сайт компанії «Київстар». URL: https://kyivstar.ua
Офіційний сайт компанії «Vodafone». URL: https://www.lifecell.ua
Офіційний сайт компанії «Lifecell». URL: https://www.lifecell.ua
Офіційний сайт Міністерства цифрової трансформації України. URL: https: // thedigital.gov.ua
Офіційний сайт АТ «Укртелеком». URL: https://ukrtelecom.ua
Міжнародний стандарт фінансової звітності 15 «Дохід від договорів із клієнтами». URL: https://zakon.help/article/mizhnarodnii-standart-finansovoi- zvitnosti-15-dohid
Міжнародний стандарт фінансової звітності 16 «Оренда». URL: https://mof.gov. ua/storage/files/IFRS16-ukr_AH-compressed-1.pdf
Дерій В. А. Витрати і доходи підприємств у системі обліку та контролю : монографія. Тернопіль: ТНЕУ: Економічна думка, 2009. 272 с.
Дерій В., Гуменна-Дерій М., Кручак Л. Контроль за витратами та економією ресурсів у процесі логістичної діяльності будівельних підприємств: методика, організація. Вісник економіки. 2021. Вип. 1 (99). С. 111−127. DOI: https://doi. org/10.35774/visnyk2021.01.111
AdalbertAbraham Ghislain M. B. Does the diffusion of information and communication technologies affect the shadow economy in africa? African Development Review. 2022. № 34(4). Р. 513–526. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-8268.12676
Amani D. Circumventing customers’ switching behavior in telecommunication industry in tanzania: Insight from Sternberg’s triangular theory of love. Cogent Social Sciences. 2022. № 8(1). DOI: https://doi.org/10.1080/23311886. 2022.2042078.
Fareniuk Y., Zatonatska T., Dluhopolskyi O., & Kovalenko O. Customer Churn Prediction Model: a Case of the Telecommunication Market. Economics. 2022. № 10(2). Р. 109–130. URL: https://doi.org/10.2478/eoik-2022-0021.
Haig R. M. The concept of income – economic and legal aspects. Forerunners of Realizable Values Accounting in Financial Reporting. 2020. P. 140–167.
Hajar M. A., Alkahtani A. A., Ibrahim D. N., AlSharafi M. A., Alkawsi G., Iahad N. A., Tiong S. K. The effect of value innovation in the superior performance and sustainable growth of telecommunications sector: Mediation effect of customer satisfaction and loyalty. Sustainability (Switzerland). 2022. № 14(10). URL: 10.3390/su14106342.
Haq I., Soomro J. A., Mazhar T., Ullah I., Shloul T. A., Ghadi Y. Y., Tolba A. Impact of 3G and 4G technology performance on customer satisfaction in the telecommunication industry. Electronics (Switzerland). 2023. № 12(7). URL: https://doi.org/10.3390/ electronics12071697
Zadorozhnyy Z. -M., Muravskyi V., Semaniuk V., & Gumenna-Derij M. Global management accounting principles in the system of providing resource potential of the enterprise. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice. 2022. № 3 (44). Р. 63–71. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3765. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000833717900006
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Економіки
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.