Напрями, проблеми та перспективи використання штучного інтелекту в цифровому маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
цифровий маркетинг, парадигма цифрового маркетингу, штучний інтелект, маркетингові комунікації, гібридизація маркетингової професії, маркетинговий бек-офіс, маркетинговий фронт-офісАнотація
Використання засобів штучного інтелекту в цифровому маркетингу на декілька кроків випередило його теоретичні засади, описані та сформовані науковцями. Відповідно актуальність дослідження зумовлена стрімким упровадженням штучного інтелекту в цифровий маркетинг, що започаткувало нову еру технологічних інновацій та трансформацію маркетингової парадигми. Об’єктом дослідження є проблематика застосування технологій Industry 4.0 у цифрових маркетингових практиках. Предметом дослідження є напрями, проблеми та перспективи використання засобів штучного інтелекту в цифрових маркетингових практиках. Мета дослідження передбачає аналіз напрямів, проблем та перспектив використання штучного інтелекту в цифровому маркетингу.
Методи. У дослідженні використано метод критичного аналізу наукових джерел, що дав змогу виявити основні підходи до концептуалізації ролі штучного інтелекту в цифровому маркетингу. Застосовано системний підхід для формування цілісного уявлення про вплив штучного інтелекту на розвиток цифрових маркетингових практик. Здійснено класифікацію напрямів використання штучного інтелекту в цифровому маркетингу на основі поділу інформаційних систем на бек-офіс та фронт-офіс.
Результати. У роботі встановлено, що застосування засобів штучного інтелекту в цифровому маркетингу є відправною точкою формування нової маркетингової парадигми. Виявлено фрагментарність сучасних підходів до опису ролі штучного інтелекту в цифровому маркетингу. Запропоновано авторську класифікацію напрямів використання штучного інтелекту на основі поділу інформаційних систем на маркетинговий бек-офіс та фронт-офіс. Впровадження штучного інтелекту в цифровий маркетинг стикається з проблемами безпеки, конфіденційності, етики та інтелектуальної власності, які вирішуються через мінімізацію / анонімізацію даних та прозоре використання технологій.
Посилання
Борисова Т. М. Тренди використання ШІ в маркетингу у 2025 році. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., 5 лист. 2024 р. Харків : ДБТУ, 2024. С. 148–149.
Bashang S., P. K. The role of artificial intelligence in digital marketing: a review. International Research Journal of Economics and Management Studies. 2023. Vol. 2. Iss. 3. P. 125–133.
Efendioğlu İ. H. Trends in artificial intelligence marketing: a bibliometric analysis. International Journal of Economic and Administrative Academic Research. 2023. Vol. 3(2). P. 56–73.
Haleem A., Javaid M., Qadri M. A., Singh R. P., Suman R. Artificial intelligence (AI) applications for marketing: A literature-based study. International Journal of Intelligent Networks. 2022. Vol. 3. P. 119–132.
Huseynov F. Chatbots in digital marketing. In Advances in marketing, customer relationship management, and e-services book series. IGI Global, 2023. P. 46–72.
Kumar V., Rajan B., Venkatesan R., Lecinski J. Understanding the role of artificial intelligence in personalized engagement marketing. California Management Review. 2019. Vol. 61(4). P. 135–155.
Maheshwari B. Impact of Artificial Intelligence on Digital Marketing. International journal of multidisciplinary research. 2023. Vol. 1, Iss. 5. P. 95–111.
Mustak M., Salminen J., Plé L., Wirtz J. Artificial intelligence in marketing: Topic modeling, scientometric analysis, and research agenda. Journal of Business Research. 2020. Vol. 124. P. 389–404.
Paatlan S., Ranga J. A bibliometric analysis of artificial intelligence in service marketing. Advances in marketing, customer relationship management, and e-services book series. IGI Global, 2024. P. 191–210.
Pedersen C. L., Ritter T. Digital authenticity: Towards a research agenda for the AI-driven fifth phase of digitalization in business-to-business marketing. Industrial Marketing Management. 2024. Vol. 123. P. 162–172.
Romic J. Digital marketing and artificial intelligence. In International Encyclopedia of Business Management. Elsevier Inc., 2024. P. 1–5.
Sánchez-Camacho C., Carranza R., Miguel-San E. B., Feijoo B. Artificial intelligence and machine learning in digital marketing: a bibliometric review to determine present and future directions. URL: https://ssrn.com/abstract=4876999.
Sang M. N. Bibliometric insights into the evolution of digital marketing trends. Innovative Marketing. 2024. Vol. 20(2). P. 1–14.
Tanwar P. S., Antonyraj M., Shrivastav R. A. Study of “Rise of AI in Digital Marketing”. International journal of multidisciplinary research in science, engineering and technology. 2024. Vol. 7. Iss. 5. P. 9919–9925.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Економіки

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.