Корпоративна соціальна відповідальність в управлінні трудовими ресурсами
DOI:
https://doi.org/10.35774/visnyk2021.04.102Анотація
Вступ. Корпоративна соціальна відповідальність в управлінні трудовими ресурсами на сьогодні залишається дискусійною темою серед вітчизняних та закордонних науковців. Адже й досі не відомо загально прийнятого підходу до оцінювання рівня корпоративної соціальної відповідальності, а також емпіричного підтвердження взаємозв’язку між корпоративною соціальною відповідальністю та ефективністю управлінням трудовими ресурсами.
Метою дослідження є визначення місця корпоративної соціальної відповідальності в управління трудовими ресурсами як бізнес-орієнтованого підходу для підвищення ефективності функціонування підприємства з урахуванням основних принципів Цілей Сталого розвитку.
Методи дослідження. Для аналізу публікаційної активності з досліджуваної тематики застосовано бенчмаркінг-інструменти Google Tools, вибірку даних згенеровано з наукометричної бази даних Scopus. Крім цього, для аналізу використано статистичні дані Державної служби статистики України та глобальної мережі UN Global Compact. Компаративний аналіз застосовано в процесі дослідження ключових показників, які впливають на рівень корпоративної соціальної відповідальності на мікро- та макрорівнях.
Результати. Отримані дані підтвердили гіпотезу про сильний щільний зв’язок між досліджуваними категоріями – корпоративна соціальна відповідальність та управління трудовими ресурсами. Це дало змогу зробити висновок про доцільність пошуку дієвих інструментів стимулювання впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності у діяльність підприємства. результати дослідження свідчать, що це сприятиме досягненню індикативних Цілей Сталого розвитку та формуванню нової корпоративної культури в країні.
Перспективи. Надалі доцільно проводити наукові дослідження щодо визначення коінтеграції між рівнями корпоративної соціальної відповідальності та ефективності управління трудовими ресурсами, а також формування та удосконалення методів оцінювання рівня ефективності корпоративної соціальної відповідальності в управлінні трудовими ресурсами.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, управління трудовими ресурсами, цілі сталого розвитку, соціально відповідальний бізнесПосилання
Advantage, C. (2020). Corporate Social Responsibility. CSR and Socially Responsible Investing Strategies in Transitioning and Emerging Economies, 65.
Al-Khonain, S., Al-Adeem, K. (2020). Corporate Governance and Financial Reporting Quality: Preliminary Evidence from Saudi Arabia. Financial Markets, Institutions and Risks, 4 (1), 109–116. DOI: http://doi.org/10.21272/fmir.4(1).109-116.2020
Alkubaisy, A. (2020). Corporate Social Responsibility Practice in the Gulf Cooperation Council Countries amidst the COVID-19 Pandemic. Business Ethics and Leadership, 4 (4), 99–104. DOI: https://doi.org/10.21272/bel.4(4).99-104.2020
Balaraman, P. (2017). Qualitative Review of Ethics from Religion, Culture and Corporate Scandals. SocioEconomic Challenges, 1 (4), 82–94. DOI: https://doi. org/10.21272sec.1(4).82-94.2017
Biewendt, M., Blaschke, F., Böhnert, A. (2020). An Evaluation Of Corporate Sustainability In Context Of The Jevons. SocioEconomic Challenges, 4 (3), 46– 65. DOI: https://doi.org/10.21272/sec.4(3).46-65.2020
Bilan, Y. V., Pimonenko, T. V., Starchenko, L. V. Sustainable business models for innovation and success: Bibliometric analysis. Paper presented at the E3S Web of Conferences, 159. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202015904037
Buhaisi, I., Damagh Al Z. (2021). Corporate Governance And Its Effect On Professional Performance In Palestinian Private Universities, In Light Of Quality, Accreditation, And Classification Requirements. SocioEconomic Challenges, 5 (3), 51–60. DOI: https://doi.org/10.21272/sec.5(3).51-60.2021
Celma, D., Martínez-Garcia, E., & Coenders, G. (2014). Corporate Social Responsibility in Human Resource Management: An analysis of common practices and their determinants in Spain Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 21 (2), 82–99.
Fadyeyeva, V. (2019). Corporate Social Responsibility as the Basis of Innovative Development of Modern Companies: Literature Review and Empirical Study from Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 2, 52–61. DOI: https://doi. org/10.21272/mmi.2019.2-05
Hakobyan, N., Khachatryan, A., Vardanyan, N., Chortok, Y., & Starchenko, L. (2019). The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 42–51. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-04
Husnain, M., Syed, F, Akhtar, W., & Usman, M. (2020). Effects of Brand Hate on Brand Equity: The Role of Corporate Social Irresponsibility and Similar Competitor Offer. Marketing and Management of Innovations, 3, 75–86. http://doi.org/10.21272/ mmi.2020.3-06
Khadidja, Z., Gachi, F. (2021). The integration of the corporate social responsibility (CSR) in the Algerian banks. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(3), 39– 44. https://doi.org/10.21272/fmir.5(3).39-44.2021
Kurian, G. A. (2021). Relevance of Social Responsibility in the Pandemic Era − An Indian Perspective. Business Ethics and Leadership, 5 (3), 79–86. https://doi. org/10.21272/bel.5(3).79-86.2021
Miller, A.D. (2020). A Hidden Danger to Our Children’s Classrooms within Educational Leadership & Peering Practices. Business Ethics and Leadership, 4(4), 28–55. https://doi.org/10.21272/bel.4(4).28-55.2020
Participants of the UN Global Compact – Ukraine. URL: https://globalcompact.org. ua/
Soudi, N. (2020). IT Knowledge Management: Extending Principals of CSR. Marketing and Management of Innovations, 1, 192–199. http://doi.org/10.21272/ mmi.2020.1-15
Syhyda, L., Srovnalíková, P., & Onda, A. (2020). Estimation of quality of medical care. Health Economics and Management Review, 1(1), 93–105. https://doi. org/10.21272/hem.2020.1-09
Szostek, D. (2021). Innovations in Human Resource Management: Impact of Demographic Characteristics, Quality of Interpersonal Relationships on Counterproductive Work Behaviours. Marketing and Management of Innovations, 1, 11–20. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-01
Tenytska, T., Myroshnychenko, Iu., & Lomia, K. (2020). Conflict management system in health care. Health Economics and Management Review, 1(2), 61–69. https:// doi.org/10.21272/hem.2020.2-07
Tommaso, F. D., Gulinelli, A. (2019). Corporate Governance and Economic Performance: The Limit of Short Termism. Financial Markets, Institutions and Risks, 3(4), 49–61. http://doi.org/10.21272/fmir.3(4).49-61.2019
Voegtlin, C., & Greenwood, M. (2016). Corporate social responsibility and human resource management: A systematic review and conceptual analysis. Human Resource Management Review, 26(3), 181–197. doi:10.1016/j.hrmr.2015.12.003
Ziabina, Ye., Kwilinski, A. & Belik, T. (2021). HR management in private medical institutions. Health Economics and Management Review, 2 (1), 30–36. URL: https:// doi.org/10.21272/hem.2021.1-03
Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
Коваленко, Є. В. Організаційно-економічний механізм управління корпоративною соціальною відповідальністю. Вісник СумДУ. Серія : Економіка. 2016. № 3. С. 27–38.
Летуновська Н. Є. Роль соціальних інновацій у діяльності вітчизняних підприємств. Економічні проблеми сталого розвитку: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої пам’яті проф. Балацького О. Ф., м. Суми, 24–26 квіт. 2013 р.; заг. ред. О. В. прокопенко. Суми : СумДУ, 2013. Т. 2. С. 125–126.
Летуновська Н. Є. Управління ефективністю соціальної інфраструктури промислових підприємств у сучасних умовах. Економічний вісник Донбасу. 2014. № 1. С. 139–147.
Макаренко І. О., Бондар А. В., Гончаренко О. С., Єльнікова Ю. В., Євдокимова А. В., Жиглей І. В., ... & Шевчук В. О. (2020). Корпоративна соціально-екологічна відповідальність та партнерство стейкхолдерів задля сталого розвитку : моногр. ; за заг. ред. І. О. Макаренко. Суми : СумДУ, 2020. 260 с.
Пімоненко Т. В. Корпоративний сектор України: тенденції розвитку та особливості впливу на довкілля. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2011. № 1. С. 43–47.
Пімоненко Т. В., Чигрин О. Ю. Теоретико-прикладні аспекти мотивації екологічно орієнтованого корпоративного управління. Соціально-економічна мотивація інноваційного розвитку регіону : моногр. ; за заг. ред. О. В. прокопенко. Суми: СумДУ, 2012. С. 480–492.
Сагер Л. Ю. Моделювання та оптимізація процесу управління внутрішніми комунікаціями підприємства: методичний підхід. Науковий вісник УжНУ. Серія : Економіка. 2017. № 2 (50). С. 218–222.
Сагер Л. Ю. Управління внутрішніми комунікаціями підприємств: теорія, методика, практика : моногр. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 196 с.
Чигрин О. Ю., Пімоненко Т. В. Еколого-економічні аспекти впровадження сучасних інструментів екополітики в корпоративному секторі. Зб. наук. праць Національного університету державної податкової служби України. 2011. № 1. С. 602–614.