Користувацький контент як інструмент маркетингової стратегії: основні структурні елементи, принципи, переваги та ризики під час використання
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
користувацький контент, цільова аудиторія, методи просування, маркетинг, контент-маркетинг, органічне просування, маркетинг в соціальних мережах, соціальні мережіАнотація
Вступ. Процес глобалізації та цифровізації усіх економічних процесів вимагає оновлення методів та інструментів просування товарів і послуг. За даними WhatstheBigData, у 2022 р. кількість смартфонів налічувала 6,42 мільярда одиниць, а у 2023 р. цифра збільшилася на 297 млн. Експерти прогнозують, що до 2028 р. кількість смартфонів становитиме 7,74 млрд. Це водночас провокує зростання кількості користувачів у соціальних мережах, а також спрощує комунікацію зі споживачами. Крім того, виникнення нових технологій призводить до трансформації комунікацій між усіма стейкхолдерами. Інструменти штучного інтелекту дають формувати контент та ідеї для просування, враховуючи емоційне забарвлення цільової аудиторії, цінність товару, бренду тощо.
Метою роботи є систематизація теоретико-прикладної бази користувацького контенту, визначення обсягів і ризиків ринку.
Методи. Для досягнення поставленої мети у роботі використано бібліометричний аналіз наукових публікацій, присвячених дослідженню проблематики користувацького контенту, інструменти бенчмаркінг-аналізу для визначення практик використання користувацького контенту.
Результати. Визначено, що ефективність чинних цифрових інструментів залежить від низки факторів, а саме: 1) якості контенту та інформаційного шуму. Користувачі соціальної мережі Instagram щосекунди завантажують 1099 одиниць контенту, що призводить до перевантаження, і брендам потрібно витрачати більше часу на утримання уваги цільової аудиторії; 2) рівень конкуренції. Зрозумілі алгоритми формування контенту, зручність онлайн-кабінетів, відносно незначні витрати обумовлюють високий рівень конкуренції. Відповідно, за даними аналітичної бази Statista, кількість активних рекламодавців Facebook становила 10 млн компаній у 2020 р.; 3) алгоритм ранжування органічного і комерційного контенту. Соціальні мережі постійно оновлюють свої алгоритми, що актуалізує необхідність постійного оновлення контенту з огляду на оновлення алгоритмів та технологій.
За даними Scopus, 2023 р. був найактивніший за кількістю публікацій на тему користувацького контенту. Науковці опублікували 398 публікацій з аналізованої тематики в межах предметних областей: бізнес, економіка, менеджмент та соціальні науки. Українські маркетингові агенції впроваджують користувацький контент у власних рекламних стратегіях. Наприклад, Genius Space та SendPulse користуються інструментом для просування навчальних курсів. Українські роздрібні мережі, серед яких: Eva, Аврора, Сільпо, формують маркетингові кампанії на основі користувацького контенту. У 2024 р. вже сформований масштабний ринок, вартість якого оцінюється у понад 4 млрд дол. У США створена повноцінна професія – «UGC - Creator», котра вже з’явилася в Україні. Тобто тема актуальна як серед науковців, так і серед підприємців. Проте причини виникнення, структура та ризики використання не структуровані.
Перспективи. Подальші дослідження потребують визначення ефективності користувацького контенту в порівнянні з іншими інструментами маркетингу на основі статистичних показників. Додатково необхідно знайти методи мінімізації наявних ризиків і визначити подальшу модернізацію інструменту. Зокрема, вже у 2024 р. в наукових товариствах активно обговорюється контент, створений штучним інтелектом. Для користувацького контенту це може бути великою загрозою, тому надалі потрібно визначити місце «штучного контенту» в межах маркетингового просування.
Посилання
Юренко В. Як використовувати і впроваджувати UGC: чому відгуки користувачів цінніше за рекламу? CASES. URL: https://cases.media/article/yak-vikoristovuvati- i-vprovadzhuvati-ugc-chomu-vidguki-koristuvachiv-cinnishe-za-reklamu.
ДеГруттола М. Опитування Stackla показує розрив між вмістом, якого хочуть споживачі, і тим, що пропонують маркетологи. Businesswire. URL: https://www. businesswire.com/news/home/20190220005302/en/Stackla-Survey-Reveals- Disconnect-Between-the-Content-Consumers-Want-What-Marketers-Deliver .
Дьоміна К. UGC в Instagram: як генерувати та отримувати суперефект. Itforce. URL: https://itforce.ua/blog/polzovatelskij-kontent-v-instagram-kak-generirovat-i- poluchat-supereffekt/.
Косухіна М. Сила користувацького контенту: як надихнути клієнтів знімати відео. hwave.video. URL: https://wave.video/ua/blog/user-generated-content-how- to-inspire-customers-to-film-videos/.
Кузнецова А. Реклама в українських Instagram блогерів – усе про вартість, формати співпраці та користь для бренду. Web-promo.ua. URL: https://web- promo.ua/ua/blog/reklama-v-ukrayinskih-instagram-blogeriv-use-pro-vartist- formati-spivpraci-ta-korist-dlya-brendu/.
Матіас А. Інтернет-статистика та тенденції 2024 – website rating. Website Rating. URL: https://www.websiterating.com/uk/research/internet-statistics- facts/#chapter-1.
Носок А. Що таке UGC-контент та чому за ним майбутнє. Netpeak Journal – медіа про інтернет-маркетинг та онлайн-бізнес у деталях. URL: https:// netpeak.net/uk/blog/shcho-take-ugc-kontent-ta-chomu-za-nim-maybutne/.
Тетяна Ш. Статистика контенту, яку треба знати маркетологам в 2023 році. Web- promo.ua. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/marketing/statistika-kontenta- kotoruyu-nuzhno-znat-marketologam-v-2023-godu/#zagalna-statystyka (дата звернення: 14.03.2024).
Український спектр. Рейтинг: Найпопулярніші соціальні мережі у світі та кому вони належать – UASpectr. Новини про технології та бізнес | UAspectr. URL: https://uaspectr.com/2021/12/12/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-u- sviti-2022/.
Шамілова Д. UGC – як мотивувати підписників створювати контент і як зробити клієнтів більш лояльними. Brander. URL: https://brander.ua/blog/ugc-yak- motivuvati-pidpisnikiv-stvoryuvati-kontent-i-yak-zrobiti-klientiv-bilsh-loyalnimi.
Шоляк В. ТОП соціальних мереж – Wizeclub Education. Wizeclub Education. URL: https://wizeclub.education/blog/top-sotsialnih-merezh/.
Що таке користувацький контент: визначення | SendPulse UA. SendPulse. URL: https://sendpulse.ua/support/glossary/user-generated-content.
Що таке UGC і чому про нього говорять усі - genius.space. Genius.Space. URL: https://genius.space/lab/shho-take-ugc-i-chomu-pro-nogo-govoryat-usi/.
Що таке user generated content (UGC) і як він може вплинути на SEO – блог idea digital agency. IdeaDigital Agency. URL: https://ideadigital.agency/blog/shcho-take- user-generated-content-ugc-i-yak-vin-mozhe-vplinuti-na-seo/.
Що таке UGC, або Як залучити клієнтів до створення контенту | Kyivstar Business Hub. Kyivstar Business Hub – корпоративний блог для бізнесу. URL: https:// hub.kyivstar.ua/articles/shho-take-ugc-abo-yak-zaluchyty-kliyentiv-do-stvorennya- kontentu.
Юренко В. Що таке User-generated content (UGC) і для чого він потрібен: повне керівництво. CASES. URL: https://cases.media/article/sho-take-user-generated- content-ugc-i-dlya-chogo-vin-potriben-povne-kerivnictvo.
Aweb. Маркетинг в соціальних мережах. SMM агенство. CASES. URL: https:// cases.media/article/marketing-v-socialnikh-merezhakh-smm-agenstvo.
Distribution of Instagram users worldwide as of April 2024, by age group. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/.
Geng R., Chen J. The influencing mechanism of interaction quality of UGC on consumers’ purchase intention – an empirical analysis. Frontires. URL: https://www. frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2021.697382/full.
Luca M. Chapter 12 – user-generated content and social media. Sciencedirect. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B9780444636850000127.
Muda M., Zanariah Bahtar A. The impact of user – generated content (UGC) on product reviews towards online purchasing – A conceptual framework. Sciencedirect. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567116301344.
NIC.UA. Види UGC і значення користувацького контенту для бізнесу | Инфоник. Info.nic. URL: https://info.nic.ua/uk/blog-uk/ugc/.
ResearchAndMarkets. Глобальний звіт про ринок платформи контенту, створеного користувачами, 2023: розмір галузі, частки, тенденції, можливості та прогнози. Businesswire. URL: https://www.businesswire.com/news/ home/20240111721566/en/Global-User-Generated-Content-Platform-Market- Report-2023-Industry-Size-Shares-Trends-Opportunities-and-Forecasts-2018- 2028F---ResearchAndMarkets.com.
Rose-Collins F. Використовуйте користувацький контент для лідогенерації. Ranktracker. URL: https://www.ranktracker.com/uk/blog/leverage-user-generated- content-for-lead-generation/.
Waldrop M. Five reasons why user-generated content will dominate marketing in 2023. The Drum. URL: https://www.thedrum.com/insight/2023/03/08/five-reasons- why-user-generated-content-will-dominate-marketing-2023.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Економіки

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.