Ключові аспекти інтеграції стратегічного планування в маркетингу з проєктним менеджментом
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
стратегічне управління, стратегічний маркетинг, управління проєктами, стратегія, конкурентоспроможність, управлінські інноваціїАнотація
Вступ. Нині стратегічний маркетинг відіграє ключову роль у забезпеченні довгострокової конкурентоспроможності підприємств шляхом виконання проєктів за все більш обмежених ресурсів та підвищених вимог. Однак у зв’язку з постійним науково-технічним прогресом та жорстокою конкуренцією виникає необхідність у моніторингу й вчасному пристосуванні до інноваційних методів діяльності. Саме проєктний менеджмент останнім часом стає одним з визначальних елементів успіху в діяльності більшості іноземних та частково вітчизняних підприємств завдяки його технологічній методології.
Мета дослідження – розробка концепції інтеграції ключової для організацій сфери стратегічного маркетингу з інноваційним проєктним менеджментом для досягнення довгострокової конкурентоспроможності.
Методи дослідження. З метою поглиблення дослідження в обох сферах діяльності та створення комплексної інтеграційної концепції використано такі методи, як дедукція, порівняння, аналіз і синтез, системний підхід, моделювання.
Результати. У результаті аналізу характерних особливостей стратегічного маркетингу та проєктного менеджменту встановлено, що обидві сфери можуть бути гармонічно поєднані у вигляді спрямовуючої стратегії і реалізаційної тактики. Відбулися визначення та опис ключових аспектів інтеграції: встановлення цілей та завдань, взаємодія з ринком, формування маркетингового проєкту, управління ризиками та змінами, система контролю, інновації, система комунікації. На основі попередньої інформації розроблено повний цикл інтегрованої діяльності (від стратегічного аналізу середовища й постановки цілей до контролю й навчання на отриманому досвіді), враховуючи етапи за кожним напрямком, що представляють практичний інтерес. Концепція досягає синергетичного ефекту, що полягає в розумінні сфер відповідальності, прорахованості, відповідності проєктів встановленим вимогам, гнучкості, інноваційності, покращеному контролі.
Перспективи. Проведена розробка теоретичної концепції об’єднання стратегічного маркетингу та проєктного менеджменту вимагає подальшого емпіричного дослідження її застосування, зокрема через кейс-стаді, та встановлення реальних показників ефективності діяльності бізнесу, що свідчитиме про суттєву актуальність запропонованої інтеграції.
Посилання
Володіна Д. С. Вплив факторів зовнішнього середовища на маркетингове стратегічне планування бізнес-організації. Економіко-правові та управлінсько- технологічні виміри сьогодення: молодіжний погляд: матеріали міжнар. наук.- практ. конф. : у 3 т. Т. 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2023. С. 41–43. URL: https://drive.google.com/file/d/168AKYvaFPtfimxYRx25RVi92iv1_0Lt6/ view.
Гудзь Ю. Ф., Джерелюк Ю. О., Кравчик Ю. В. Етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С. 197–203. URL: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.197.203.
Скорупич А. О. Застосування інноваційних технологій сфери проєктного менеджменту. Економіко-правові та управлінсько-технологічні виміри сьогодення: молодіжний погляд: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. : у 3 т. Т. 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2023. С. 163-165. URL: https:// drive.google.com/file/d/168AKYvaFPtfimxYRx25RVi92iv1_0Lt6/view.
Смолич Д. Інноваційні методи управління проектами. Економічний форум. 2019. Т. 1, № 4. С. 50–53. URL:https://doi.org/10.36910/6765-2308-8559-2019-4-8.
Єпіфанова І. Ю., Джеджула В. В. Місце процесу управління проектами в стратегії розвитку підприємств. Innovation and Sustainability. 2022. № 3. С. 8–13. URL: https://doi.org/10.31649/ins.2022.3.8.13.
Болюх І. О., Кобєлєва Т. О., Перерва П. Г. Стратегічний маркетинг: концептуальні основи використання. Науковий практикум інтернет-конференції Харківського політехнічного інституту. 2023. С. 50–52. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/ handle/KhPI-Press/66196.
Юрій Е. О., Луцик І. Б. Цілі у системі стратегічного планування. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 8. С. 143–146. URL: http://www. ej.kherson.ua/journal/economic_08/197.pdf.
Використання методів проєктного менеджменту при реалізації стратегічних маркетингових рішень підприємствами малого бізнесу. А. О. Боковня та ін. Збірник наукових праць ЧДТУ. 2023. № 68. С. 5–18. URL: https://doi.org/10.24025/2306- 4420.68.2023.284524.
Боковець В. В., Заяц О. М. Сучасні методи управління проєктами та їх особливості. Інфраструктура ринку. 2022. № 65. С. 55–57. URL: https://doi.org/10.32843/ infrastruct65-9.
Кавєріна С. Ю., Башинська І. О. Інформаційні технології в управлінні проектами. Економіка і суспільство. 2017. № 10. С. 883–887. URL: https://economyandsociety. in.ua/journals/10_ukr/150.pdf.
Блог проекту Worksection.com – всі новини та оновлення системи управління задачами. Worksection. URL: https://worksection.com/ua/blog.html.
Бурєннікова Н. В., Лошак М. В. Проектний менеджмент: сутність проектів, їх класифікація, етапи впровадження. Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ. 2020. С. 1–3. URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua// handle/123456789/29074.
Модернізація системи управління в умовах цифрового суспільства: моногр. Серія
«Бізнес. Економіка. Фінанси»; за ред. д. е. н. Ю. Є. Петруні, д. е. н. О. Ф. Івашин. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2024. 309 с. URL: biblio.umsf. dp.ua/jspui/handle/123456789/6320.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Економіки
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.