Науково-дослідна робота як ефективний механізм формування інноваційного мислення студентів
DOI:
https://doi.org/10.35774/Ключові слова:
науково-дослідна робота, інноваційне мислення, креативність, конкурентоспроможність, освітні програми, міждисциплінарність, облік і оподаткування, наукова складова, облікова освіта, науково-дослідна робота, інноваційне мислення, креативність, конкурентоспроможність, освітні програми, міждисциплінарність, облік і оподаткування, наукова складова, облікова освітаАнотація
Вступ. У статті досліджується роль науково-дослідної роботи як механізму формування інноваційного мислення здобувачів освітньо-наукових програм з обліку і оподаткування. Розглядаються основні аспекти інтеграції дослідницької діяльності в освітній процес.
Мета дослідження. Визначити методологічні підходи, які забезпечують ефективність науково-дослідної роботи здобувачів, і оцінити її вплив на розвиток їхніх професійних компетенцій та адаптацію до сучасних викликів ринку праці.
Методи дослідження. У роботі використано аналітичний, порівняльний і індуктивний методи, а також методи моделювання та статистичного аналізу.
Результати. Досліджено роль генерування нових ідей у забезпеченні конкурентоспроможності студентів. Доведено, що інтеграція інноваційного мислення та дослідницьких навичок сприяє професійному розвитку майбутніх фахівців. Запропоновано методики розвитку критичного мислення через практичну участь у міждисциплінарних проєктах та застосування інтерактивних освітніх інструментів. Доведено, що участь здобувачів у наукових дослідженнях сприяє формуванню конкурентних переваг на сучасному ринку праці. Зазначено, що впровадження таких підходів забезпечує розвиток креативності, адаптивності та навичок роботи в умовах невизначеності, що є ключовими компетенціями у динамічному економічному середовищі. Запропоновано авторське бачення підходів до вдосконалення організації НДР для формування міждисциплінарних компетенцій студентів.
Перспективи. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення впливу науково-дослідної роботи на професійну мобільність здобувачів та їхню інтеграцію в глобальні освітні й наукові процеси.
Посилання
WEF, F. E. M. (2013). Global risks 2013. World Economic Forum. Retreived from https://www.weforum.org/publications/global-risks-2014-report/. [in English].
Raef A. Lawson, Edward J. Blocher, Peter C. Brewer, Gary Cokins, James E. Sorensen, David E. Stout, Gary L. Sundem, Susan K. Wolcott, Marc J. F. Wouters (2014). Focusing Accounting Curricula on Students’ Long-Run Careers: Recommendations for an Integrated Competency-Based Framework for Accounting Education. Issues in Accounting Education 1, May 2014, 29 (2), 295–317. Retreived from 10.2308/iace-50673. [in English].
Diamond, M. (2005). Accounting education, research and practice: After Enron, where do we go? European Accounting Review, 14 (2), 353–362. Retreived from 10.1080/09638180500124855. [in English].
Barbara D. Merino (2006). Financial Scandals: Another Clarion Call for Educational Reform. A Historical Perspective. Issues in Accounting Education 1, 21 (4), 363–381. Retreived from 10.2308/iace.2006.21.4.363. [in English].
Karen V. Pincus, David E. Stout, James E. Sorensen, Kevin D. Stocks, Raef A. Lawson (2017). Forces for change in higher education and implications for the accounting academy. Journal of Accounting Education, 40, 1–18. Retreived from 10.1016/j.jaccedu.2017.06.001. [in English].
Needles, B. E., Jr. (2014). Modelling accounting education, in: Wilson, R. M. S. (Ed.). The Rutledge Companion to Accounting Education. Rutledge, London and New York, 33. [in English].
Amernic, J. and Craig, R. (2004). Reform of Accounting Education in the Post-Enron Era: Moving Accounting ‘Out of the Shadows’. Abacus, 40, 342–378. Retreived from 10.1111/j.1467-6281.2004.00162.x. [in English].
Ville Eloranta, Esko Hakanen, Claire Shaw (2024). Teaching for paradigm shifts: Supporting the drivers of radical creativity in management education. Educational Research Review, 45. Retreived from 10.1016/j.edurev.2024.100641. [in English].
Nicholas McGuigan, Alessandro Ghio, Thomas Kern; Designing Accounting Futures: Exploring Ambiguity in Accounting Classrooms through Design Futuring. Issues in Accounting Education 1. November 2021, 36 (4), 325–351. Retreived from 10.2308/ ISSUES-2019-508. [in English].
Ville Eloranta, Esko Hakanen, Claire Shaw (2024). Teaching for paradigm shifts: Supporting the drivers of radical creativity in management education. Educational Research Review, 45, 100641. Retreived from 10.1016/j.edurev.2024.100641. [in English].
Rossetto, C., & Chapple, S. (2018). Creative accounting? The critical and creative voice of students. Assessment & Evaluation in Higher Education, 44(2), 216–232. Retreived from 10.1080/02602938.2018.1492700. [in English].
Nicholas McGuigan, Alessandro Ghio, Thomas Kern (2021). Designing Accounting Futures: Exploring Ambiguity in Accounting Classrooms through Design Futuring. Issues in Accounting Education 1, 36 (4), 325–351. Retreived from 10.2308/ISSUES-2019-508. [in English].
Larita J. Killian, Marsha M. Huber, Christopher D. Brandon (2012). The Financial Statement Interview: Intentional Learning in the First Accounting Course. Issues in Accounting Education 1, February 2012, 27 (1), 337–360. Retreived from 10.2308/ iace-50093. [in English].
Hutchings, G. (2024). Reducing public speaking anxiety in accounting students: a guided mastery approach to developing self-efficacy. Accounting Education, 1–33. Retreived from 10.1080/09639284.2024.2428625. [in English].
Sharma, G., Naidoo, J. M., Ihalanayake, R., Joshi, M., & Tharapos, M. (2024). Does culture influence the development of personality traits of accounting students at Indian universities? Accounting Education, 1–28. Retreived from 10.1080/09639284.2024.2429703. [in English].
Tello, E., Considine, B., Rotaru, K., & Fehrenbacher, D. (2024). Implementing online discussion boards to enhance professional skills and news reading habits in accounting students. Accounting Education, 1–33. Retreived from 10.1080/09639284.2024.2419578. [in English].
Hawk, H. (2024). Unlocking the potential: enhancing higher-order thinking skills in accounting education. Accounting Education, 1–28. Retreived from 10.1080/09639284.2024.2375600. [in English].
Guangsa Jin, Chenle Li, Ya Sun (2024). Developing a genre-based research article reading module for undergraduate students. Journal of English for Academic Purposes, 72, 101448. Retreived from 10.1016/j.jeap.2024.101448. [in English].
Christina Cornelia Shuttleworth, Charmaine Williamson (2022). A research advisory model guiding higher degree accounting students and supervisors to become part of a community of scholars. Journal of Accounting Education, 61, 100812. ISSN 0748-5751. Retreived from 10.1016/j.jaccedu.2022.100812. [in English].
Lawson, R. A., Blocher, E. J., Brewer, P. C., Cokins, G., Sorensen, J. E., Stout, D. E., ... & Wouters, M. J. (2014). Focusing accounting curricula on students’ long- run careers: Recommendations for an integrated competency-based framework for accounting education. Issues in Accounting Education, 29 (2), 295–317. [in English].
T. de Jong, A. W. Lazonder, C. A. Chinn, F. Fischer, J. Gobert, C. E. Hmelo-Silver, K. R. Koedinger, J. S. Krajcik, E. A. Kyza, M. C. Linn, M. Pedaste, K. Scheiter, Z. C. Zacharia. (2023). Let’s talk evidence – the case for combining inquiry-based and direct instruction. Educational Research Review, 39. Article, 100536. Retreived from 10.1016/j.edurev.2023.100536. [in English].
Boyce, G., Greer, S., Blair, B., & Davids, C. (2011). Expanding the Horizons of Accounting Education: Incorporating Social and Critical Perspectives. Accounting Education, 21(1), 47–74. Retreived from 10.1080/09639284.2011.586771. [in English].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Економіки

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.