МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ПРІОРИТЕТНЕ ДЖЕРЕЛО КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Наталія Тарнавська д. е. н., професор, Тернопільський національний економічний університет
  • Олена Голоднюк к. е. н., викладач кафедри менеджменту організацій та інноваційного підприємництва, Тернопільський національний економічний університет

Ключові слова:

конкурентна перевага, підприємство, інноваційний процес, маркетингова інновація, гіпотеза, система управління

Анотація

Запропоновано авторське бачення сутності конкурентної переваги як основної відмінності підприємства на ринку в результаті системного й оперативного використання власних і залучених знань. Обґрунтовано необхідність забезпечити на основі міждисциплінарного підходу інноваційну спрямованість управління конкурентними перевагами за рахунок розроблення і впровадження в практику маркетингових інновацій. Сформульовано авторське визначення маркетингових інновацій, обґрунтовано необхідність побудови на їх основі латентних переваг. Виокремлено класифікаційну ознаку “ієрархічність інновацій" з виділенням двох груп інновацій: концептуального та прикладного характеру. Розроблено гіпотезу формування конкурентних переваг на основі маркетингових інновацій та подано основні концепти системи управління конкурентними перевагами підприємства. Доведено необхідність скерування креативного менеджменту на підприємстві у напрямі розбудови інноваційних процесів, забезпечення абсорбції інновацій, використання методів конкурентної розвідки та бенчмаркінгу.

Посилання

Ілляшенко С. М. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : моногр. / За ред. д. е. н., професора С. М. Ілляшенка. - Суми : ВТД “Університетська книга”, 2008. - 615 с.

Балабанова Л. В. Маркетинг : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / Л. В. Балабанова. - К. : Знання - Прес, 2004. 645 с.

Шульгіна Л. М. Дискусійні питання сутності понять “маркетинг інновацій” та “маркетингові інновації” / Л. М. Шульгіна // Экономика Крыма. - 2011. - № 4 (37). - С. 227-231.

Сахаров В. Є. Тлумачення, застосування і розвиток понятійного апарату: маркетинг інновацій та інноваційний маркетинг /В. Є. Сахаров, Ю. С. Мілю- тіна // Актуальні проблеми економіки. - 2011. - № 5 (119). - С. 122-129.

Harvard Dusiness review (2008). Manager innovation, 236 p.

Tauber, E. M. (2006)/How Marketing Research Discourages Major Innovation. Busi¬ness horizons, 17 (July): 22-26.

Johne, A. (1999) Successful Market Innovation. European Journal of Innovation Management, Vol. 2, No. 1, Р 6-11.

Chen, Y. (2006) Marketing Innovation. Journal of Economics & Management Strate¬gy, Vol. 15, Issue 1, Р 101-123.

Gatignon H., Tushman M.L., Smith, W. and Anderson, P. (2002) A Structural Ap¬proach to Assessing Innovation: Construct Development of Innovation Locus, Type, and Characteristics. INFORMS. Vol. 48, No. 9, pp. 1103-1122.

Halpern, N. (2010) Marketing Innovation: Sources, Capabilities and Consequences at Airports in Europe’s Peripheral areas. Journal of Air Transport Management, Vol. 16, Issue. 2, Р. 52-58.

Керівництво Осло. Рекомендації зі збору та аналізу даних стосовно інно¬вацій. - К. : УкрІНТЕІ, 2009. - 162 с.

Тарнавська Н. П. Управлінські інновації у забезпеченні конкурентоспроможності суб’єктів господарювання України / Н. П. Тарнавська // Управлінські інновації. - 2012. - №1. - С. 42-43.

Степанов М. В. Маркетинг інновацій на підприємствах України/Дисертація на здобуття наук. ступеня к. екон. наук : спец. 08.00.04 - “Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)” / М. В. Степанов. - К., 2007. - 225 с.

References

Illiashenko, S. M. (2008). Marketynh innovatsiiiinnovatsiivmarketynhu[Marketing of innovations and innovations in marketing]. Sumy: VTD “Universytetska knyha” [in Uktainian].

Balabanova, L. V. (2004). Marketynh [Marketing]. Kyiv: Znannia-Pres 2004 [in Uktainian].

Shulhina, L. M. (2011) . Dyskusiini pytannia sutnosti poniat “marketynh innovatsii” ta “marketynhovi innovatsii” [Controversial nature of the concepts of “innovation marketing” and “marketing innovation”]. Ekonomika Kryma - Economy of Crimea, 4 (37), 227-231 [in Uktainian].

Sakharov, V. E., Miliutina, Yu. S. (2011). Tlumachennia, zastosuvannia i rozvytok poniatinoho aparatu: marketynh innovatsii ta innovatsiinyi marketynh [Interpretation, application and development of conceptual apparatus: marketing of innovations and innovative marketing]. Aktualni problem ekonomiky - Actual problems of economy, 5 (119), 122-129 [in Uktainian].

Harvard Dusiness review (2008). Manager innovation, 236 p.

Tauber, E. M. (2006). How Marketing Research Discourages Major Innovation. Business horizons, 17 (July): 22-26.

Johne, A. (1999). Successful Market Innovation. European Journal of Innovation Management, 1. (Vols. 2). (pp. 6-11).

Chen, Y. (2006). Marketing Innovation. Journal of Economics & Management Strategy, Vol. 15, Issue 1, R. 101-123.

Gatignon, H., Tushman, M. L., Smith, W. and Anderson, P. (2002). A Structural Approach to Assessing Innovation: Construct Development of Innovation Locus, Type, and Characteristics. INFORMS, 9. (Vols. 48). (pp. 1103-1122).

Halpern, N. (2010). Marketing Innovation: Sources, Capabilities and Consequences at Airports in Europe’s Peripheral areas. Journal of Air Transport Management, Vol. 16, Issue. 2 R. 52-58.

Kerivnytstvo Oslo. Rekomendatsii zi zboru ta analizu danykh stosovno innovatsii [Guide of Oslo. Recommendations for the collection and analysis of data on innovations]. (2009). Kyiv: UkrINTEI [in Uktainian].

Tarnavska, N. P. (2012). Upravlinski innovatsii u zabezpechenni konkurentnospro- mozhnosti subiektiv hospodariuvannia Ukrainy [Management innovations to ensure the competitiveness of businesses in Ukraine]. Upravlinski innovatsii - Management Innovations, 1, 42-43 [in Uktainian].

Stepanov, M. V. (2007). Marketynh innovatsii na pidpryiemstvakh Ukrainy [Marketing of Innovations at the enterprises in Ukraine]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Uktainian].

Завантаження

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА І УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЦТВОМ

Як цитувати

Тарнавська, Наталія, and Олена Голоднюк. “МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ПРІОРИТЕТНЕ ДЖЕРЕЛО КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ”. Вісник Економіки, no. 3, Sept. 2017, pp. 79-92, https://visnykj.wunu.edu.ua/index.php/visnykj/article/view/648.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

Схожі статті

1-10 з 597

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.