МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ПРІОРИТЕТНЕ ДЖЕРЕЛО КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ
Ключові слова:
конкурентна перевага, підприємство, інноваційний процес, маркетингова інновація, гіпотеза, система управлінняАнотація
Запропоновано авторське бачення сутності конкурентної переваги як основної відмінності підприємства на ринку в результаті системного й оперативного використання власних і залучених знань. Обґрунтовано необхідність забезпечити на основі міждисциплінарного підходу інноваційну спрямованість управління конкурентними перевагами за рахунок розроблення і впровадження в практику маркетингових інновацій. Сформульовано авторське визначення маркетингових інновацій, обґрунтовано необхідність побудови на їх основі латентних переваг. Виокремлено класифікаційну ознаку “ієрархічність інновацій" з виділенням двох груп інновацій: концептуального та прикладного характеру. Розроблено гіпотезу формування конкурентних переваг на основі маркетингових інновацій та подано основні концепти системи управління конкурентними перевагами підприємства. Доведено необхідність скерування креативного менеджменту на підприємстві у напрямі розбудови інноваційних процесів, забезпечення абсорбції інновацій, використання методів конкурентної розвідки та бенчмаркінгу.
Посилання
Ілляшенко С. М. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : моногр. / За ред. д. е. н., професора С. М. Ілляшенка. - Суми : ВТД “Університетська книга”, 2008. - 615 с.
Балабанова Л. В. Маркетинг : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / Л. В. Балабанова. - К. : Знання - Прес, 2004. 645 с.
Шульгіна Л. М. Дискусійні питання сутності понять “маркетинг інновацій” та “маркетингові інновації” / Л. М. Шульгіна // Экономика Крыма. - 2011. - № 4 (37). - С. 227-231.
Сахаров В. Є. Тлумачення, застосування і розвиток понятійного апарату: маркетинг інновацій та інноваційний маркетинг /В. Є. Сахаров, Ю. С. Мілю- тіна // Актуальні проблеми економіки. - 2011. - № 5 (119). - С. 122-129.
Harvard Dusiness review (2008). Manager innovation, 236 p.
Tauber, E. M. (2006)/How Marketing Research Discourages Major Innovation. Busi¬ness horizons, 17 (July): 22-26.
Johne, A. (1999) Successful Market Innovation. European Journal of Innovation Management, Vol. 2, No. 1, Р 6-11.
Chen, Y. (2006) Marketing Innovation. Journal of Economics & Management Strate¬gy, Vol. 15, Issue 1, Р 101-123.
Gatignon H., Tushman M.L., Smith, W. and Anderson, P. (2002) A Structural Ap¬proach to Assessing Innovation: Construct Development of Innovation Locus, Type, and Characteristics. INFORMS. Vol. 48, No. 9, pp. 1103-1122.
Halpern, N. (2010) Marketing Innovation: Sources, Capabilities and Consequences at Airports in Europe’s Peripheral areas. Journal of Air Transport Management, Vol. 16, Issue. 2, Р. 52-58.
Керівництво Осло. Рекомендації зі збору та аналізу даних стосовно інно¬вацій. - К. : УкрІНТЕІ, 2009. - 162 с.
Тарнавська Н. П. Управлінські інновації у забезпеченні конкурентоспроможності суб’єктів господарювання України / Н. П. Тарнавська // Управлінські інновації. - 2012. - №1. - С. 42-43.
Степанов М. В. Маркетинг інновацій на підприємствах України/Дисертація на здобуття наук. ступеня к. екон. наук : спец. 08.00.04 - “Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)” / М. В. Степанов. - К., 2007. - 225 с.
References
Illiashenko, S. M. (2008). Marketynh innovatsiiiinnovatsiivmarketynhu[Marketing of innovations and innovations in marketing]. Sumy: VTD “Universytetska knyha” [in Uktainian].
Balabanova, L. V. (2004). Marketynh [Marketing]. Kyiv: Znannia-Pres 2004 [in Uktainian].
Shulhina, L. M. (2011) . Dyskusiini pytannia sutnosti poniat “marketynh innovatsii” ta “marketynhovi innovatsii” [Controversial nature of the concepts of “innovation marketing” and “marketing innovation”]. Ekonomika Kryma - Economy of Crimea, 4 (37), 227-231 [in Uktainian].
Sakharov, V. E., Miliutina, Yu. S. (2011). Tlumachennia, zastosuvannia i rozvytok poniatinoho aparatu: marketynh innovatsii ta innovatsiinyi marketynh [Interpretation, application and development of conceptual apparatus: marketing of innovations and innovative marketing]. Aktualni problem ekonomiky - Actual problems of economy, 5 (119), 122-129 [in Uktainian].
Harvard Dusiness review (2008). Manager innovation, 236 p.
Tauber, E. M. (2006). How Marketing Research Discourages Major Innovation. Business horizons, 17 (July): 22-26.
Johne, A. (1999). Successful Market Innovation. European Journal of Innovation Management, 1. (Vols. 2). (pp. 6-11).
Chen, Y. (2006). Marketing Innovation. Journal of Economics & Management Strategy, Vol. 15, Issue 1, R. 101-123.
Gatignon, H., Tushman, M. L., Smith, W. and Anderson, P. (2002). A Structural Approach to Assessing Innovation: Construct Development of Innovation Locus, Type, and Characteristics. INFORMS, 9. (Vols. 48). (pp. 1103-1122).
Halpern, N. (2010). Marketing Innovation: Sources, Capabilities and Consequences at Airports in Europe’s Peripheral areas. Journal of Air Transport Management, Vol. 16, Issue. 2 R. 52-58.
Kerivnytstvo Oslo. Rekomendatsii zi zboru ta analizu danykh stosovno innovatsii [Guide of Oslo. Recommendations for the collection and analysis of data on innovations]. (2009). Kyiv: UkrINTEI [in Uktainian].
Tarnavska, N. P. (2012). Upravlinski innovatsii u zabezpechenni konkurentnospro- mozhnosti subiektiv hospodariuvannia Ukrainy [Management innovations to ensure the competitiveness of businesses in Ukraine]. Upravlinski innovatsii - Management Innovations, 1, 42-43 [in Uktainian].
Stepanov, M. V. (2007). Marketynh innovatsii na pidpryiemstvakh Ukrainy [Marketing of Innovations at the enterprises in Ukraine]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Uktainian].

