СТРАТЕГІЧНІ КАРТИ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ: СУТНІСТЬ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ
Ключові слова:
стратегічні карти, синергізм стратегічних карт, стратегічне управління, вартість компанії.Анотація
Розглянуто поняття стратегічних карт, визначено основні цілі і принципи їх формування на машинобудівних підприємствах. Рекомендовано визначення стратегічних карт машинобудівних підприємств як документа, що є напрямом активізації процесу реалізації стратегії підприємства за допомогою поєднання чотирьох стратегічних складових причинно-наслідковим зв’язком. До принципів формування стратегічних карт додатково віднесено синергізм.
Посилання
И. Коберник, О. Гребенко Ориентир на местности излишний // Стратеги.- 2008. – № 5. – С. 7–11;
Клівець П. Г. Стратегія підприємства: Навч. посіб. – К.: Академвидав, 2007. – 320 с. (Альма-матер);
Афанасьев М. В., Селезньова Г. О. Стратегія підприємства: Навчально-методичний посібник, – X.: ВД «ІНЖЕК», 2007, – 272 с. Укр. Мова;
Машинобудування в Україні: тенденції, проблеми, перспективи / Під заг. ред. чл.-кор. НАН України Б. М. Данилишина. – Ніжин: ТОВ “Видавництво “Аспект-Поліграф”, 2007 – 308 с.
К. Кучер «В сфері машинобудування задіяно біля 25% потенціалу всієї промисловості України» [Eлектронний ресурс] – Режим доступу ресурсу: http://www.industry.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=4641ECF2C4F463CC19B0A85AA63B59B8?art_id=43152&cat_id=4265;
Довідка департаменту машинобудування про підсумки роботи в серпні 2006 року [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.industry.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=51749&cat_id=36232&searchPublishing=1&search_param =%E5%ED%E5%F0%E3%EE%BA%EC%ED%B3%F1%F2%FC.
E. Амбарнова, М. Оганесян Пути реализации стратегии компании: система сбалансированных показателей (ССП) в действии [Електронний ресурс] // Режим доступу до ресурсу http://www.retail.ru/stol2.asp.htm;
Р . Каплан, Д. Нортон Стратегические карты. Трансформация нематериальных активов в материальные результаты, Вид-во: “Олимп-Бизнес”, – 2004, 512 с.;
Кузьмін О. Є., Дорошкевич К. О. Підходи до класифікації стратегічних карт машинобудівних підприємств // Проектування, виробництво та експлуатація автотранспортних засобів і поїздів. – 2008. – № 15. – С. 114–118;
О. Вишняков, Д. Ламонов ССП для новичков [Електронний ресурс] //Консультант – 2005. – № 7. – Режим доступу до ресурсу: http://www.cfin.ru/management/controlling/bsc_fornovice.shtml;
К. Редченко, В. Белошапка Офисные рецепты для стратегического управления // Стратегии. – 2006. – № 2. – C. 26–29;
Грэттон Линда Живая стратегия: Как поместить людей в центр решения корпоративных задач / Пер. с англ. – Днепропетровск: Баланс-Клуб, 2003. – 288 с.;
R. S. Kaplan and D. P. Norton «The Balanced Scorecard: Measure That Drive Peformance » Harvard Business Review, January–February 1992, 79 с.;
М. Б. Медведев Система сбалансированных показателей. Вечный поиск эффективности [Електронний ресурс] // Двойная запись – 2006. – № 16. – Режим доступу до ресурсу: http://www.rbsys.ru/page.php?press-centre/publications/2006/01/10/196/;
Разработка научно-методических основ выработки стратегии развития учреждения дополнительного профессионального образования / Аксёнова Е. А., Беков Х. А., Сметана С. А. и др. – ИПКгосслужбы. – М., 2004. – 79 с. – Рукопись деп. в ИНИОН РАН;
П. Нивен Сбалансированная система показателей для государственных и неприбыльных организаций / Пер. с англ.; Под ред. О. Б. Максимовой. – Днепропетровск- Баланс Бизнес Букс, 2005. – 336 с.;
Д. Мияке По ту сторону чисел [Електронний ресурс] // Intelligent Enterprise Russia – 2002. – № 20(61) – Режим доступу до ресурсу: http://www.intalev.ru/?id=749.