РОЗШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БАЗИ СТРАТЕГІЧНОГО АНАЛІЗУ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Ключові слова:
стратегічний аналіз, стратегічне управління, програмні продукти, внутрішнє середовище, зовнішнє середовище, інформаційно-аналітичне забезпечення, результати діяльності підприємствАнотація
Розглянуто та розмежовано бухгалтерські й аналітичні програмні продукти з точки зору можливостей для проведення стратегічного аналізу, що дозволяють отримати результати різного рівня деталізації та будувати альтернативні моделі стратегії розвитку підприємств. Досліджено, що на підприємствах ефективно використовувати програми для проведення аналізу та прогнозування діяльності підприємств, оскільки їх характеристики відповідають меті та інструментарію стратегічного аналізу. Обґрунтовано, що показники стратегічного аналізу вимагають перегляду, а його результати можуть служити основою удосконалення інформаційної бази прийняття управлінських рішень і розроблення стратегії розвитку підприємств. З метою швидкого реагування на зміни внутрішнього і зовнішнього середовищ на підприємствах повинна працювати інформаційна система з відповідним програмним забезпеченням, що сприятиме прийняттю ефективних рішень у мінливих умовах. Наукова новизна дослідження полягає у запропонованому формалізованому виразі, що дозволить оцінити рівень придатності і адаптивності програмних продуктів щодо доцільності проведення стратегічного аналізу результатів діяльності підприємств та обґрунтуванні доцільності використання новітніх інформаційних технологій в умовах формування інформаційного суспільства, що, на відміну від традиційних схем, забезпечує розширення інформаційної бази стратегічного аналізу за критеріями повноти, надійності і достатності, а також створює передумови для використання сучасного програмного забезпечення аналітичних розрахунків. Система інформаційного забезпечення стратегічного аналізу результатів діяльності підприємств є інтегрованим багатофункціональним комплексом, призначеним для цілеспрямованого формування бази даних відповідно до запитів підприємств щодо внутрішніх і зовнішніх показників, які мають вплив на результати діяльності. Складовими інформаційної бази є економічна, соціальна, правова та науково-технічна інформації. Використання сучасних інформаційних технологій уможливлює не лише прискорення її опрацювання, а й служить основою для виокремлення різних груп показників залежно від їх змісту та міри впливу. Наявність різноваріантних комбінацій обліково-аналітичної інформації дозволить отримувати результати аналізу різного рівня деталізації, побудувати альтернативні моделі стратегії розвитку підприємства й обрати найбільш оптимальні з них. Результати дослідження можуть бути використанні підприємствами з метою автоматизації обліку та аналізу відповідно до своїх особливостей ведення діяльності та стратегічних цілей.
Посилання
Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Игорь Ансофф; [пер. с англ. С. Жильцов при содействии Э. Дж. Макдоннелл]. - СПб.: Питер, 1999. - 416 с.
Гордієнко П. Л. Стратегічний аналіз [Текст]: навч. посіб. / П. Л. Гордієнко, Л. Г. Дідковська, Н. В. Яшкіна. - [2-ге вид., перероб. і допов.]. - К. : Алерта, 2008. - 478 с.
Круглова Н. Ю. Стратегический менеджмент [Текст]: учеб. [для вузов] /Н. Ю. Круглова, М. И. Круглов. - М.: Изд-во РДЛ, 2003. - 464 с.
Маркова В. Д. Стратегический менеджмент [Текст] : курс лекций / В. Д. Маркова, С. А. Кузнецова. - М.: ИНФРА-М; Новосибирск: Сибирское соглашение, 2001. - 288 с.
Микитюк П. П. BCG-аналіз як інструмент посилення конкурентних переваг птахівничих підприємств /П. П. Микитюк, Т. Р Фецович. Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2014. - № 1. - С. 20-27.
Микитюк П. П. Кореляційно-регресійний аналіз результатів діяльності птахівничих підприємств / П. П. Микитюк, Т. Р Фецович // Вісник Львівської комерційної академії - 2014. - № 1. - С. 105-111.
Парасій-Вергуєнко І. М. Стратегічний аналіз у банках: теорія, методологія, практика [Текст]: моногр. /1. М. Парасій-Вергуєнко. - К.: КНЕУ, 2007. - 360 с.
Панов А. И. Стратегический менеджмент : уч. пособ. [для вузов] / А. И. Па¬нов. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 240 с.
Пласкова Н. С. Методология стратегического анализа результативности бизнеса [Текст]: моногр. / Н. С. Пласкова. - М. : Креативная экономика, 2007. - 256 с.
Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов [Текст] / М. Портер. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. - 454 с.
Редченко К. І. Стратегічний аналіз у бізнесі: навч. посіб. - [вид. 2-ге, допов.]/ К. І. Редченко. - Л.: Новий світ-2000, 2003. - 272 с.
Фатхутдинов Р А. Стратегическая конкурентоспособность : учеб. [по спец. “Маркетинг’]/Р А. Фатхутдинов- М.: Экономика, 2005. - 505 с.
References
Ansoff, I. (1999). Novaia korporativnaia stratehiia[newcorporate strategy]. (S. Zhiltsov and E. John McDonnell Trans). St. Petersburg: Piter [in Russian].
Hordienko, P L., Didkovska L. H., Yashkina N. V. (2008). Stratehichnyianaliz[Strategic analysis]. (2nd ed., rev.). Kyiv: Alerta [in Ukrainian].
Kruhlova, N. Yu., Kruhlov, M. I. (2003). Stratehichnyi menedzhment [Strategicman¬agement]. Moscow: Izdatelstvo RDL [in Russian].
Markova, V. D., Kuznetsova, S. A. (2001). Stratehichnyi menedzhment [Strategic management]. Moscow: INFRA-M; Novosibirsk: Sibirskoe sohlashenie [in Russian].
Mykytiuk, P. P., Fetsovych T. R. (2014). BCG-analiz yak instrument posylennia konkurentnykh perevah ptakhivnychykh pidpryiemstv [BCG-analysis as a tool to gain competitive advantages of poultry enterprises]. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekoomichnoho universytetu - Bulletin TNEU, 1, 20-27 [in Ukrainian].
Mykytiuk, P. P., Fetsovych T. R. (2014). Koreliatsiino-rehresiinyi analiz rezultativ diialnosti ptakhivnychykh pidpryiemstv [Correlation-regression analysis of poultry enterprises results]. Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii - Bulletin of Lviv Com¬mercial Academy, 1, 105-111 [in Ukrainian].
Parasii-Verhuienko, I. M. (2007). Stratehichnyi analiz u bankakh: teoriia, metodolohiia, praktyka [Strategic analysis in banks: theory, methodology prac¬tice]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
Panov, A. I. (2002). Stratehichnyi menedzhment [Strategic management]. Moscow: UNITY-DANA [in Russian].
Plaskova, N. S. (2007). Metodolohiia stratehicheskohoanalizarezultativnostibiznesa [Methodology of strategy analysis of business performance]. Moscow: Kreativnaia ekonomika [in Russian].
Porter, M. (2005). Konkurentnaia stratehiia: meodika analiza otrasleiikonkurentov [Competitive Strategy: Methods of analysis of industry and competitors]. Moscow: Alpina Biznes Buks [in Russian].
Redchenko, K. I. (2003). Stratehichnyi analiz u biznesi[Strategic analysis in business]. (2nd rev.). Lviv: Novyi svit-2000 [in Ukrainian].
Fatkhutdinov, R. A. (2005). Stratehicheskaia konkurentnosposobnost [Strategy competitiveness]. Moscow: Ekomomika [in Russian].