ОЦІНЮВАННЯ РИНКУ ВИРОБНИКІВ ПОЛІВІНІЛХЛОРИДНИХ ПРОФІЛІВ УКРАЇНИ
Ключові слова:
аналіз маркетингової діяльності, будівельний ринок України, маркетингове оцінювання ПВХ-профілів в Україні, прогноз цін ПВХ-профілів, експорт- імпорт ПВХ-профілівАнотація
Підвищення ефективності діяльності промислових підприємств та їх адаптація до нових економічних умов забезпечується розвитком методологічних можливостей економічного аналізу на основі комплексної реалізації його функцій у господарських процесах. Зазначено, що основною передумовою вдосконалення методичних складових економічного аналізу є розширення його функціональної спрямованості, особливо в частині аналізу маркетингової діяльності, як основи формування антикризової політики підприємств, розвитку їх конкурентних переваг та зміцнення ринкової позиції.
Оскільки маркетингове середовище ринку промислової продукції об’єктивно обумовлюється трансформаційними процесами національної економіки, тенденції та особливості його формування досліджено через призму співвідношення попиту і пропозиції та з урахуванням специфіки типу ринку, що є перманентно стабільним на певний проміжок часу. Результати аналізу маркетингової діяльності підприємств актуалізуються при виборі шляхів оптимізацїї служби маркетингу, розробці і впровадженні заходів для збільшення ринкової частки, обсягів реалізації продукції та виробництва.
За результатами дослідження на вітчизняному ринку виробників полівініпхпоридних профілів на макроекономічному, регіональному та мікроекономічному рівнях оцінено конкурентоспроможність промислових підприємств. Сформульовані авторами детермінанти враховують прикладні аспекти збуту та реалізації продукції, ціноутворення, попиту та пропозиції, ресурсного забезпечення промислових підприємств і конкретизують пріоритетні напрями їх інвестиційного розвитку.
Розглянуто підходи до визначення специфіки прояву діагностичної функції економічного аналізу для основних видів діяльності суб’єкта господарювання з метою подолання неоднозначності в її трактуванні. Удосконалено практичні основи реалізації діагностичної функції оцінювання маркетингової діяльності підприємств- виробників віконних профілів для підвищення їх ефективності за несприятливих ринкових умов. Зроблено висновки, що вітчизняний полівінілхлорид-профіль (ПВХ- профіль) орієнтується на вартість імпортної продукції, оскільки імпорт займає велику частину на ринку України. Отже, динаміка цін внутрішніх виробників відповідає динаміці цін на імпорт. Зазначено, що вартість ПВХ-профілю вітчизняного виробництва істотно не змінювалася, не дивлячись на подорожчання імпортного профілю, що пов’язано з тим, що вітчизняні виробники реалізовували складські залишки.
Посилання
Сучасні тенденції розвитку економічних систем: моногр. / за заг. ред. д-р екон. наук, проф. В. І. Гоинчуцького. - Тернопіль: ТНЕУ, 2015.-418 с.
Трансформаційні процеси економічної системи в умовах сучасних викликів: моногр. /за заг. ред. В. І. Гоинчуцького. - Тернопіль: Крок, 2014. - 544 с.
Кравченко Л. И. Анализ хозяйственной деятельности предприятий общественного питания : учеб.-практ. пособ. / Л. И. Кравченко. - Мн. : ФУАинформ, 2003. - 288 с.
Крупка Я. Д. Обліково-аналітичне забезпечення інноваційного розвитку підприємства /Я. Д. Крупка // Вісник національного університету ‘Львівська політехніка”. - 2007. - № 576. - С. 145-149.
Лазаришина І. Д. Економічний аналіз в Україні: історія, методологія, практика : моногр. /І. Д. Лазаришина. - Рівне: НУВГП, 2005. - 369 с.
Лазаришина І. Д. Функціональні можливості методу економічного аналізу/І. Д. Лазаришина//Вісник національного університету Львівська політехніка”. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - 2007. - № 577. - С. 202-206.
Мних Є. Сучасний економічний аналіз: питання методології та організації / Є. Мних //Бухгалтерський облік і аудит. - 2006. - № 1. - С. 55-61.
Микитюк П. П. Аналіз інноваційної діяльності на підприємствах будівельної галузі/П. П. Микитюк//Економічний аналіз : зб. наук, праць. - Тернопіль : ВПЦ ‘‘Економічна думка ТНЕУ”. - 2011. - Вил. 9. -Ч.З.- С. 202-205.
Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теорія, методологія, практика /Н. П. Тарнавська. - Тернопіль: Екон. думка, 2008. - 570 с.
Шпак Н. О. Роль маркетингової діяльності у функціонуванні вітчизняних промислових підприємств / Н. О. Шпак, Т Ю. Кирилич // Економіка: реалії часу. - 2013. -№2 (7). - С. 103-110.
Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www. ukrstat. gov. иа/
References
Hrynchutskyy V. I. (2015) Modern trends in economic systems: Monograph / Soci¬ety - Ternopil: TNEU. -418 p.
Hrynchutskyy V. I. (2014) Transformation processes of economic system in con¬temporary challenges: Monograph. - Ternopil Step. - 544 p.
Kravchenko L. I. (2003) Analysis of economic activity of public catering establish¬ments: uchebn. -Mn.: ООО “FUAinform”. - 288 p.
Krupka Y. D. (2007) Accounting and analytical support innovative development com¬pany/Visn. nat. Univ“Lviv. Polytechnic “. - P. 145-149
Lazaryshyna I. D. (2005) Economic analysis in Ukraine: history, methodology, practice. - Exactly: NUWMNRU. - 369 p.
Lazaryshyna I. D. (2007) The functionality of the method of economic analysis// Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”. Management and business in Ukraine: problems and stages of development. - P. 202-206.
Mnich E. (2006) Current economic analysis: methodological issues and the /Accounting and Auditing. -P. 55-61.
Mykytyuk P. P. (2011) Analysis of innovation in enterprises construction industry/ Economic analysis: Coll. Science, works. - Ternopil: CUP TNEU “Economic Thought” - P. 202-205.
Tarnavska N. P. (2008) management competitiveness of enterprises: the theory, methodology, practice. - Ternopil: Economic thought. - 570 p.
Shpak N. (2013) The role of marketing in the functioning of domestic industrial enterprises / N. A. Shpak, T Kiriiich // Economy: Realities time. Science journal. - P. 103-110.
State Statistics Service of Ukraine [electronic resource]. - Access mode: http:// www.ukrstat.gov. ua/