Використання штучного інтелекту в системі маркетингу: сучасні тенденції та виклики

Автор(и)

  • Вікторія Адамик Національний університет «Львівська політехніка»
  • Олександр Івановський Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.35774/

Ключові слова:

маркетинг, штучний інтелект, автоматизація, стратегії ШІ у маркетинговій діяльності

Анотація

Вступ. Штучний інтелект (ШІ) кардинально змінює маркетингову сферу, автоматизуючи процеси, персоналізуючи взаємодію зі споживачами та покращуючи аналітику. Однак його впровадження супроводжується викликами, зокрема етичними, правовими та економічними аспектами. Дослідження спрямоване на аналіз сучасних тенденцій використання ШІ в маркетингу та оцінювання його ефективності. 

Метою дослідження є аналіз сучасних тенденцій та стратегій використання штучного інтелекту в маркетинговій діяльності.

Методи. У дослідженні застосовано загальнонаукові та спеціальні методи: системний підхід, порівняльний аналіз, SWOT-аналіз, елементи кейс-методу та результати методу експертних оцінок, що дало змогу оцінити ефективність стратегій використання ШІ в маркетингу, визначити його переваги, ризики та виклики.

Результати. У світі простежується чітка тенденція активізації використання ШІ у всіх видах економічної діяльності, зокрема маркетингової. Підприємства й організації вибирають одну з трьох стратегій маркетингу – з інтегрованим ШІ, з лімітованим застосуванням ШІ або взагалі без нього. На основі проведеного аналізу встановлено, що, оскільки всі стратегії мають одночасно і переваги, і недоліки, вони можуть бути ефективно застосовані у маркетинговій діяльності, що доводять численні кейси. Найбільш збалансованим є обмежене й контрольоване використання цієї технології, адже такий підхід дозволяє максимізувати переваги ШІ, одночасно мінімізуючи ризики. Однак, це обмеження не дає змоги повністю реалізувати потенціал ШІ, що може бути бар’єром для майбутніх інновацій.

Біографії авторів

  • Вікторія Адамик, Національний університет «Львівська політехніка»

    кандидатка економічних наук, доцентка, доцентка кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва

  • Олександр Івановський, Національний університет «Львівська політехніка»

    бакалавр з міжнародних економічних відносин

Посилання

Прощенко А. К. Використання штучного інтелекту в маркетингу: сучасні тенденції та перспективи. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 50. С. 123. URL: https://ir.kneu.edu.ua/items/a93cb51d-64eb-47c7-96ec-573daedb2621.

Кузнецова А. Штучний інтелект у маркетингу: переваги та приклади використання. Web-promo. 2023. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/shtuchnij- intelekt-u-marketingu-perevagi-i-prikladi-vikoristannya/.

Наливайко А. AI in B2B marketing: how to use it & get results. BizzzDev. 2023. URL: https://bizzzdev.com/ai-in-b2b-marketing/.

Martin N. How AI Is Revolutionizing Digital Marketing. Forbes. 2018. URL: https:// www.forbes.com/sites/nicolemartin1/2018/11/12/how-ai-is-revolutionizing-digital- marketing/.

Проскурніна Н. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4. С. 129–140. URL: http://nbuv. gov.ua/UJRN/uazt_2020_4_11.

Островська Г. Й., Островський О. Т. Штучний інтелект в умовах сучасних підприємств та маркетингових кампаній: ефективні інструменти та перспективи розвитку. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2023. № 1. С. 119–129. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/316/207.

Фігун А. В., Петрівський Я. Б., Коханевич Т. П. Штучний інтелект у маркетингу: можливості впливу та перспективи впровадження. Via Economica. 2024. URL: https://journals.rshu.rivne.ua/index.php/viaeconomica/article/view/131/117.

Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. URL: https://scholar.archive.org/work/ q2r5lukxj5gqxfenantp7xypue/access/wayback/https://mdt-opu.com.ua/index.php/ mdt/article/download/127/114.

Москвіченко І. М., Чебатова Т. Є. Штучний інтелект та його роль у розвитку email-маркетингу. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. 3 (84). URL: https://www.daemmt.odesa.ua/index.php/daemmt/ article/view/474/420

Стеблюк Н. Ф., Копєйкіна Є. В. Штучний інтелект в маркетингу. КрНУ. 2019. Вип. 3(14). URL: http://212.1.86.13/jspui/bitstream/123456789/6070/1/%d0%9a%d0%9 f%d0%a3_03_2019.pdf](http://212.1.86.13/jspui/bitstream/123.

Як створити власне онлайн-навчання: покрокова інструкція. Ukrainian Digital. 2024. URL: https://ukrainiandigital.com/strong-yak-stvoryty-vlasne-onlayn- navchannia-strong/.

Nguyen L. Advantages of Artificial Intelligence in Business. Revenue Grid. 2023. URL: https://revenuegrid.com/blog/advantages-of-artificial-intelligence/.

Амос З. Небезпекти ШІ-чат-ботів – і як їм протистояти. Unite.AI. 2023. URL: https://www.unite.ai/uk/the-dangers-of-ai-chatbots-and-how-to-counter-them/.

Коваленко С. Висока собівартість штучного інтелекту: чому технологічні компанії втрачають гроші на ШІ. GreenPost. 2023. URL: https://greenpost.ua/ news/vysoka-sobivartist-shtuchnogo-intelektu-chomu-tehnolo gichni-kompaniyi- vtrachayut-groshi-na-shi-i58077.

Hawley M. What is Grok? Elon Musk’s ‘rebellious’ new AI. CMSWire. 2024. URL: https://www.cmswire.com/digital-experience/what-is-grok-elon-musks-rebellious- new-ai/.

Google видалив із сайту обіцянку не використовувати ШІ для розробки зброї Букви. 2025. URL: https://bukvy.org/google-vydalyv-iz-sajtu-obiczyanku-ne- vykorystovuvaty-shi-dlya-rozrobky-zbroyi/.

OpenAI запустила першого ШІ-асистента-оператора. IMI. 2025. URL: https://imi. org.ua/news/openai-zapustyla-pershogo-shi-asystenta-operator-i66257.

Про керування персоналізованою рекламою в App Store, Apple News і «Біржі» Apple Support. 2023. URL: https://support.apple.com/uk-ua/105131.

Команда Digital Defynd 20 Ways Apple Uses AI & Machine Learning. Digital Defynd. 2025. URL: https://digitaldefynd.com/IQ/ways-apple-uses-ai/.

Palmer G. For the luxury sector, rejecting AI is an enormous opportunity. Medium. 2024. URL: https://medium.com/@gregpalmer/for-the-luxury-sector-rejecting-ai-is- an-enormous-opportunity-532c603ee6e1.

Беспалько О. Тренди штучного інтелекту у маркетингу, фінансах та ecommerce на 2025 рік – дослідження. Statista Inweb. 2024. URL: https://inweb.ua/blog/ua/ trendy-shtuchnogo-intelektu-na-2025-rik/.

Використання штучного інтелекту в маркетингу. Градус. 2024. URL: https:// gradus.app/uk/open-reports/use-artificial-intelligence-marketing/.

Рефагі І. Смарт-годинники, нейрошоломи і роботи-кур’єри: топ-7 гаджетів 2021 року. Фокус. 2021. URL: https://focus.ua/uk/technologies/471693-smart-chasy- nejroshlemy-i-roboty-kurery-top-7-gadzhetov-2021.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Адамик, Вікторія, and Олександр Івановський. “Використання штучного інтелекту в системі маркетингу: сучасні тенденції та виклики”. Вісник Економіки, no. 1, Apr. 2025, pp. 230-43, https://doi.org/10.35774/.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 > >> 

Схожі статті

1-10 з 1165

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.